• Provozní plány portálu Překlady her pro rok 2024

    31.3. přejde portál do režimu pouze pro čtení, tedy bude možné dála stahovat překlady, ale již nebude možné se registrovat a jakkoliv přispívat do diskusí kromě překladatelů
    31.12. dojde k ukončení provozu portálu Překlady her

    Za celý tým, který se od založení staral o tento portál, bychom vám chtěli poděkovat za vaši přízeň. Bylo to dlouhých 9 let našich životů. Všechno někdy končí, aby něco nového mohlo začít.
    Za mě jako provozovatele bych chtěl poděkovat všem lidem, kteří svojí prací přispěli k chodu celého portálu, všem překladatelům, kteří sem přispívali svými díly, a i vám všem, kteří jste se rozhodli nás, jakkoliv podpořit.

  • Než zase začnete plodit weby, discordy a jiné komunity pro sdružování lidí kolem amatérských překladů, tak prosím nejdříve přemýšlejte a čtěte...
    Spuštěn web skupiny Herní překlady ←→ Nový portál pro každého od Lokalizace.net
Baldurs Gate 3

Baldurs Gate 3

To je pro mě nemilá a hodně nepříjemná novinka, nesnáším tahové boje... Obávám se, že BG3 pro mě bude kvůli špatnému (=tahovému) bojovému systému propadák. Ale uvidíme. Vikingy jsem kvůli tomu nezkousla, třeba to tady bude lepší.
 
U soubojového systému Divinity jsem usínal a bez módu by to nebyla vůbec žádná výzva. Nemít u toho puštěnou hudbu a další hru na druhém monitoru, tak jsem ji ani nedohrál a BG3 je po soubojové stránce úplně ta samá nuda. Příběh byl fajn i v Divinity, ale ten soubojový systém je zábavný tak pro pětiletá děcka, která na každé rozhodnutí potřebují půl dne. Hráči, kteří mají rádi výzvu, u toho usínají..
 
Naposledy upraveno:
Tyjo, když to čtu, tak nevěřím vlastním očím, že to může někdo myslet vážně :D Ač BG 1 a 2 fakt miluju, tak to co mi tam vždy celkem vadilo byl právě soubojový systém a vždy jsem si říkal, proč ho proboha neudělali tahový. Dyť RT + pauza je prostě děs kočkopes. Navíc pokud je něco nepřehledné, nenazýval bych to výzvou. Naopak právě tahové souboje jsou schopné být zajímavá výzva, kde musí člověk rozmýšlet každý tah....
 
Ja neviem, mne to prišlo aj po 60hodinach v BG3 celkom zábavné a myslím si že Lariani to dotiahli k dokonalosti (ten súboj) vyskúšal som rôzne klasy. Viem ze nie každému sa bude páčit za mňa je to jednoznačne plus hlavne keď to porovnám s Pillars a s Tyranny
 
Tyjo, když to čtu, tak nevěřím vlastním očím, že to může někdo myslet vážně :D Ač BG 1 a 2 fakt miluju, tak to co mi tam vždy celkem vadilo byl právě soubojový systém a vždy jsem si říkal, proč ho proboha neudělali tahový. Dyť RT + pauza je prostě děs kočkopes. Navíc pokud je něco nepřehledné, nenazýval bych to výzvou. Naopak právě tahové souboje jsou schopné být zajímavá výzva, kde musí člověk rozmýšlet každý tah....

Mám pro Tebe překvapení, souboje jsou a měly by být chaos a výzvou je to, že bojuje parta proti partě a ne jednotlivec proti jednotlivci jako v tahovém soubojovém systému. Tam si zahrají svoje kole i postavy(zejména mágové), které bych v realtime systému majznul Carsomyrem +5/+6 po kebuli jako první, nehledě na další útočníky. Pak bych si posekal ty lemry okolo a měl bych klid.
 
Naposledy upraveno:
Osobně mi vyhovuje více tahový systém boje. Jsem rád, že v BG3 byl zvolen právě tahový. Když jsem se s ním kdysi poprvé setkal ve Fallout 1
nemohl jsem mu přijít na chuť. Teď ho hodnotím jako jeden z nejlepších a tahové hry patří mezi mé oblíbené, takže asi tak. :)
 
U soubojového systému Divinity jsem usínal a bez módu by to nebyla vůbec žádná výzva. Nemít u toho puštěnou hudbu a další hru na druhém monitoru, tak jsem ji ani nedohrál a BG3 je po soubojové stránce úplně ta samá nuda. Příběh byl fajn i v Divinity, ale ten soubojový systém je zábavný tak pro pětiletá děcka, která na každé rozhodnutí potřebují půl dne. Hráči, kteří mají rádi výzvu, u toho usínají..
Ahoj, mě tak napadlo, z textu jsem pochopil, že máš asi rád výzvu. A pro tebe je to nejspíš snadné. Chci se zeptat, hraješ na nejvyšší obtížnost?
 
souboje jsou a měly by být chaos a výzvou je to, že bojuje parta proti partě a ne jednotlivec proti jednotlivci jako v tahovém soubojovém systému.

V tahovém bojuje taky parta proti partě. Jak jsi přišel na to, že ne?


Tam si zahrají svoje kole i postavy(zejména mágové), které bych v realtime systému majznul Carsomyrem +5/+6 po kebuli jako první

A jak jsi přišel na to, že mágové na tebe budou čekat? Než by ses k nim dostal, znehybnili by tě či zpomalili kouzlem, nehledě na další útočníky, kteří by se ti postavili do cesty a zaměřili se na tebe. Případně by si ještě vyčarovali různé ochrany, dvojníky, a pak tě začali smažit nějakými pořádnými firebally ap.
Pokud je pro tebe dobrý soubojový systém ten, kde počítáš s tím, že jenom rychle přiběhneš ke kouzelníkům a vymlátíš je hrubou silou, protože oni tě nemůžou zastavit, tak právě tohle evidentně není výzva, na rozdíl od kvalitního (tahového) boje, kde to tak jednoduše nejde.
 
Ahoj, mě tak napadlo, z textu jsem pochopil, že máš asi rád výzvu. A pro tebe je to nejspíš snadné. Chci se zeptat, hraješ na nejvyšší obtížnost?

Ano, do Divinity jsem si i stahoval mód na zvýšení obtížnosti(přidání bodů života, zvýšení jejich poškození, atd.), aby mne to aspoň trochu bavilo.
 
Naposledy upraveno:
V tahovém bojuje taky parta proti partě. Jak jsi přišel na to, že ne?


A jak jsi přišel na to, že mágové na tebe budou čekat? Než by ses k nim dostal, znehybnili by tě či zpomalili kouzlem, nehledě na další útočníky, kteří by se ti postavili do cesty a zaměřili se na tebe. Případně by si ještě vyčarovali různé ochrany, dvojníky, a pak tě začali smažit nějakými pořádnými firebally ap.
Pokud je pro tebe dobrý soubojový systém ten, kde počítáš s tím, že jenom rychle přiběhneš ke kouzelníkům a vymlátíš je hrubou silou, protože oni tě nemůžou zastavit, tak právě tohle evidentně není výzva, na rozdíl od kvalitního (tahového) boje, kde to tak jednoduše nejde.

V jednu chvíli útočí na protivníka pouze jedna postava, musíš čekat na tah jednotlivých postav, nemůžeš jim v jednu chvíli nařídit soustředění útoků na nejsilnějšího a nejnebezpečnějšího protivníka, protože buď nemají body pohybu nebo dohled či dostřel. Musíš sledovat každý tah protivníka, i když je to bezvýznamný pavouk, kterého kuchneš jedním sekem a animace trvají věčnost. Souboje jsou tím pomalé, zdlouhavé a nudné.

V Baldur's Gate, Icewind Dale, Neverwinter Nights, Pillars of Eternity, Tyranny, Pathfinder, Planescape atd. jsem se vždy držel slov "Mágové musí chcípnout nejdříve, nepřátelé bez kouzel jsou až druhořadí.".. Tudíž jsem dělal vše pro to, aby si pokud možno vůbec nezakouzlil a s tou hrubou silou to z mé strany byla nadsázka(soustředit všechnu útočnou sílu na neutralizaci nejnebezpečnějšího protivníka, poškození od bojovníků nablízko uléčíš lektvary/klerikem), kterou jsi zjevně nepochopil. V Divinity ani v BG3 se díky soubojovému systému nejde takhle zaměřit na jednu postavu v jednu chvíli, protože musíš čekat na tahy jednotlivých postav.
 
Naposledy upraveno:
@Tommyxxx25 promin ale neverim ti ze na nejtezsi obtiznost Dos 2 ses nudil a ze sis musel davat mod jesten a zvyseni obtiznosti. Dokud neuvidm zaznam s toho hrani tak to beru jako vykrik. Dos2 jsem testoval na vse mozne i nemozne a dal jsem tomu nekolik stovek hodin a uplne nejvyssi jsem se vyhnul :)

Co se týká starých Balduru a dalších děl co tu uvádíš ano základme uspěchu bylo vždy u těchto her sundat mágy (mezi náma i v Pillar of Eternity ) tady s tebou souhlasim, obvykle si pauznul rozdal ukoly a treba na neprateleskeho carodeje si hodil magick arrow jen proto aby mu fizlo kouzlo (protoze nebylo moc srandy kdy ti zacal posilat postavy do jine dimenze a tim padem out games).
 
Naposledy upraveno:
@Barbar Čemu věříš či nevěříš je tvá věc. Žádné záznamy z hraní nedělám. Jen shrnují své poznatky a zkušenosti s DOS2, které jsem kvůli soubojovému systému téměř nedohrál, protože to byla strašná ztráta času. Vůbec mne to zpracování soubojů nebavilo, nemělo žádnou dynamiku, žádné napětí a atmosféru, zvlášť když jsem měl sledovat tahy postav, které už bych za jiných podmínek dávno kuchnul. Měl jsem co dělat, abych to nadobro neodinstaloval. Což jsem mimochodem jednou i téměř udělal během jednoho z posledních soubojů, po kterém jsem hru odinstaloval a zařekl jsem se, že to už nezapnu. Jenže zvědavost milovníka RPG zvítězila, protože mne zajímalo finále příběhu, tak jsem se k tomu vrátil. Jak jsem už řekl, příběh je zajímavý a je tam i speciální konec, který se vymyká běžnému schématu, což považuji za pozitivum, jenže přesvícení celé hry je nechutné(což je v BG3 ještě horší), postavy nejsou příliš zapamatovatelné(Jonu Irenicovi a Bodhi nebo Sarevokovi se nevyrovná ani jedna z nich) a ten soubojový systém je dle mého tak pro pětiletá děcka.

Realtime + pauza je dle mého nejlepší, protože dává možnost volby a osobně mne nejvíce bavilo hrát bez použití pauzy. Třeba Icewind Dale 1+2 jsem dohrál kompletně bez pauzy(i díky tomu, že v té době jsem nevěděl, že ta možnost vůbec existuje, což byl celkem slušný hardcore, zvlášť při bitvě o most, přes který měly přijít posily z Letohradu).. :) Vím, že dnešní hry jdou na ruku dětem a hráčům, kteří jsou líní se snažit a raději hry hrají jednou rukou, zatímco na druhém monitoru odepisují na facebooku nebo si dělají selfie jak při hraní žerou salát, ale zábavnost her tím strašně klesla. A co mne nejvíc štve je to, co dnes nazývají "balancováním".. Už to není jako v BG, kde si člověk mohl při troše snažení a po přišití si koulí třeba k zabití rudého draka Firkraaga(nebylo to nutné, protože sám o sobě nebyl agresivní vůči partě), přijít k opravdu pěkným věcičkám(třeba právě zmiňovaný Carsomyr pro paladina), teď je to všechno generické a "vyvážené" pro aktuální úroveň, což je nuda.. Nemáme žádné hezké věcičky, ze kterých bychom měli radost, jen hromadu lootu, který stejně za pár úrovní vyměníme za něco, co zase za dalších pár úrovní opět vyměníme..
 
@Barbar A co se týká posílání do jiných dimenzí, tak na souboj s Kangaxxem se nedá zapomenout :) Při prvním pokusu o jeho zabití mi parta zmizela bůhvíkam dřív než jsem si vůbec uvědomil, že bitva vlastně začala :D Žádný takový zapamatovatelný moment z hraní DOS2 nemám, na kterých bych rád vzpomínal, i když jsem třeba dostal nehorázně na zadnici.
 
@Tommyxxx25 to se divim byl tam v DOS jednice treba postava co teleportovala do lavy kde byl instantkill . Ve dvojce pro zmenu setkaní s ukizovanou carodejnici nebo sobuboj s doktorem (demon) byl rozhodne pro mne zapamtovatelny :)

Jinak Pillar of eternity je delanej jak BG.
 
@Barbar Jediný kdo mi trochu utkvěl v paměti, tak to byl Lucian a Dallis, kterým jsem s úsměvem na tváři vyvrhl vnitřnosti na podlahu, ale to není to samé jako když Ti Kangaxx uvězní členy party kdesi pod zemí a Ty nemáš žádnou možnost je odtamtud dostat, protože ke kouzlu k jejich uvolnění se dostaneš až v další kapitole :)

Pillars of Eternity bylo fajn, jen ten jejich systém přidávání DLC byl fakt na přesdržku. Hráči už hru měli dávnou dohranou a oni vydají DLC, které se odehrává v průběhu hlavního příběhu a dialogy tam tudíž absolutně nedávají smysl. Druhý díl bohužel trpí syndromem dojmu, že pokračování prostě musí mít pirátskou tématiku, která je mi cizí. Ale i tak to pro mne bylo zábavnější než DOS2.
 
Můj názor je ten, že pokud existuje něco jako BG3, tak to není ten paskvil od Larianů, který se dá označit jedině jako ještě nechutněji přesvícený DOS2,5, ale je to jedna hra z tria Pillars of Eternity, Tyranny a Pathfinder: Kingmaker. Což mne moc mrzí, protože jsem se moc těšil(Po vydání Siege of Dragonspear, což měla být spojnice mezi první a druhým dílem BG, jsem byl natěšený ještě více), ale nedočkal jsem se pokračování Baldur's Gate, dočkal jsem se jen dalšího pokračování Divinity, které se mi okoukalo už po prvním díle.. :(
 
Naposledy upraveno:
Čeče jediná rada jak tě tak čtu je nehraj to, ušetříš si trápení a psaní a zůstaň u starých her :) Mně to baví naopak a vítám změnu a evoluci a spoustu lidí taky :) A to tu hru budu hrát asi petkrat zas jak Dos 1 a 2 :)
 
Já se taky toho tahového boje bojím a nejspíš to dopadne jako s Expedition Vikings, které jsem vzdala někde na Orknejích, právě kvůli velmi špatnému způsobu boje. Ale tím neříkám, že BG3 nezkusím, jedničku si matně pamatuju, hrála jsem ji u kamarádky na PC (já měla vždycky Mac, herní PC s Windows mám až posledních cca 6 let, kdy jsem se dostala k Dragon Age Origins a totálně jsem tomu (= hrám :D ) propadla :D ).
 
Já jsem naopak za tahový systém velmi rád. Jako hráč jsem odkojený na starých Falloutech, Jagged Alliance a XCOMech. BG jsem zkusil a za chvíli jsem to smazal díky soubojovému systému. Nechápal jsem, jak někdo může do hry, kde ovládáte víc hrdinů nacpat realtime souboje s pauzou. Nedokázal jsem to přes ten idiotský soubojový systém hrát a hra letěla za chvíli z disku. To samé Jagged Alliance 3, kde ten realtime s pauzou nacpali taky. Hra letěla z disku. Zkusil jsem i Dragon Age Origins a prostě ne. Tahový systém je prostě best. Je to skoro jako hrát šachy, hlavně u DOS 1 a 2, kde ty souboje jsou dokonalý. Jinak DOS 2 považuji za jednu z nejlepších her, co jsem kdy hrál. Jen díky Larianům jsem na BG 3 zvědav. A že to vypadá jako DOS 3, tak tím lépe pro mě. A opravdu se mi nechce věřit, že někdo dohrál DOS 2 na nejtěžší s nějakým módem na obtížnost.
 
Back
Top