• Provozní plány portálu Překlady her pro rok 2024

    31.3. přejde portál do režimu pouze pro čtení, tedy bude možné dála stahovat překlady, ale již nebude možné se registrovat a jakkoliv přispívat do diskusí kromě překladatelů
    31.12. dojde k ukončení provozu portálu Překlady her

    Za celý tým, který se od založení staral o tento portál, bychom vám chtěli poděkovat za vaši přízeň. Bylo to dlouhých 9 let našich životů. Všechno někdy končí, aby něco nového mohlo začít.
    Za mě jako provozovatele bych chtěl poděkovat všem lidem, kteří svojí prací přispěli k chodu celého portálu, všem překladatelům, kteří sem přispívali svými díly, a i vám všem, kteří jste se rozhodli nás, jakkoliv podpořit.

  • Než zase začnete plodit weby, discordy a jiné komunity pro sdružování lidí kolem amatérských překladů, tak prosím nejdříve přemýšlejte a čtěte...
    Spuštěn web skupiny Herní překlady ←→ Nový portál pro každého od Lokalizace.net

S koncem PH vzniká nová překladatelská skupina

Zdravíme celou překladatelskou komunitu a hlásíme, že nekončíme. Jelikož se nám donesla informace o možném konci portálu překladyher a z vaší strany se začínají množit dotazy, jak to bude dál, rozhodli jsme coby zdejší stálice rozjet vlastní projekt ve složení @Luc2as, @Mayki, @Jetro a @Andrewek. Nebudeme fungovat jako otevřený portál, ale jako uzavřená překladatelská komunita. Co je důležité? Stále nás to baví a hodláme pokračovat ve svém klasickém servisu kvalitního překládání her, jak jste od nás doposud zvyklí. V nejbližší době se dozvíte bližší informace. Soustředíme se na kvalitu a v žádném případě nehodláme jít cestou kvantity, která by měla negativní dopad na úroveň našich překladů.

Děkujeme za vaši přízeň a těšte se na naše brzké oznámení.

Skupina Herní překlady

Vlci vyjí, ale karavana jede dál...


1705927682838.png
 
Naposledy upraveno:
A navíc, měřit na základě stažení lokalizace hranost hry u nás a na Slovensku, je také nesmysl. To bys musel vědět, kolik procent hráčů daného titulu využilo lokalizaci, abys to mohl nějak kvantifikovat. Nebo si myslíš, že všichni hrají jen s českou/slovenskou lokalizací? Navíc ani netušíš, kolik procent stažení je unikátních a naopak, kolik hráčů staženou lokalizaci poskytlo dál. Takže sice vidíš kolikrát někdo stiskl tlačítko stáhnout, ale netušíš, zda se stahování provedlo a dokončilo, kdo to byl a kdo se k tomu dostal.
Mě zajímaj jen hráči, co to hrají jen se staženými češtinami a pro trochu přehledu to stačí, lepší než nic. Jinak si obrázek neudělám vůbec. Mě teda vůbec ty statistiky na steamu a jinde nezajímají, jaká hra je nejhranější, nebo nejprodávanější, stejně hraji úplně něco jiného vždycky. Ale počet hráčů, co si stáhne češtinu na hru, kterou hraji mě vždycky zajímal. Ale teď bohužel nebudu vůbec v obraze, co kdo hraje ČESKY. Snad časem něco bude zase....
 
Jak funguje discord vůbec? Dá se tam lajkovat? Nebo ta komunikace je výhradně jenom formou chatu a nejde upravit to, co jsi napsal. A vidí to všichni veřejně, nebo jenom pozvaní? Asi si to budu muset stejně pořídit, i když se tomu pořád vyhýbám, vím, že mi to moc vyhovovat nebude, ale taková je asi budoucnost. 🤖

Snad dopadne alespoň ta lokalizace.net - kdyby bylo zase nějaké další info. ;)

Člověk si na něco zvykne, dává tomu čas a pak to skončí, aby mohlo začít něco jiného...staré věci nefungují, takový je život. :cool:, ach jo.
 
Dá se tam lajkovat (na výběr je spousta emotikonů), jde upravovat již odeslané, vidí to všichni uživatelé připojení k danému serveru, ale můžeš si pochopitelně založit i soukromou konverzaci s libovolným člověkem, co má profil na Discordu.
Aktuálně má Discord skupiny Herní překlady nějakých 180 lidí.
 
Jak funguje discord vůbec? Dá se tam lajkovat? Nebo ta komunikace je výhradně jenom formou chatu a nejde upravit to, co jsi napsal. A vidí to všichni veřejně, nebo jenom pozvaní? Asi si to budu muset stejně pořídit, i když se tomu pořád vyhýbám, vím, že mi to moc vyhovovat nebude, ale taková je asi budoucnost. 🤖

Snad dopadne alespoň ta lokalizace.net - kdyby bylo zase nějaké další info. ;)

Člověk si na něco zvykne, dává tomu čas a pak to skončí, aby mohlo začít něco jiného...staré věci nefungují, takový je život. :cool:, ach jo.
Neboj dopadne to.. Chce to trošku času, takový engine se píše i roky, ale bude to určitě o dooost dříve... :)
 
za mně discord fakt znovu ne tak snad budou i jiný možnosti a ke hraní "svých" her skutečně nepotřebuji jakékoli statistiky počtu stažení či čehokoli jinýho ☺️
 
Normálně už začíná alergie, začali mě štípat oči včera, jsem myslel, že mám zánět spojivek a ono to je toto - všechno je tak o měsíc posunutý, to co je spojeno s jarem a sníh nikde, hlavně, že pořádáme mistrovství světa v biatlonu, divná doba.
 
Normálně už začíná alergie, začali mě štípat oči včera, jsem myslel, že mám zánět spojivek a ono to je toto - všechno je tak o měsíc posunutý, to co je spojeno s jarem a sníh nikde, hlavně, že pořádáme mistrovství světa v biatlonu, divná doba.
tak Jizerskou 50 už jsme zrušili, ono dojde i na ten biatlon...nebo nastane boom kolečkových lyží :) ... ale divná doba je to asi z hlediska minulosti, myslím, že nám nezbyde nic než zvyknout si (a lamenovat :cool:)...jinak přeji v rámci možností alespoň remízový boj s alergiemi, chápu, že někdo se na jaro těší a někdo má spíš obavy
 
Jak funguje discord vůbec? Dá se tam lajkovat? Nebo ta komunikace je výhradně jenom formou chatu a nejde upravit to, co jsi napsal. A vidí to všichni veřejně, nebo jenom pozvaní? Asi si to budu muset stejně pořídit, i když se tomu pořád vyhýbám, vím, že mi to moc vyhovovat nebude, ale taková je asi budoucnost. 🤖

Snad dopadne alespoň ta lokalizace.net - kdyby bylo zase nějaké další info. ;)

Člověk si na něco zvykne, dává tomu čas a pak to skončí, aby mohlo začít něco jiného...staré věci nefungují, takový je život. :cool:, ach jo.
Je pravda, že Discord je hrozný od doby, co změnili staré dobré UI, které skvěle fungovalo.
 
Mě zajímaj jen hráči, co to hrají jen se staženými češtinami a pro trochu přehledu to stačí, lepší než nic. Jinak si obrázek neudělám vůbec. Mě teda vůbec ty statistiky na steamu a jinde nezajímají, jaká hra je nejhranější, nebo nejprodávanější, stejně hraji úplně něco jiného vždycky. Ale počet hráčů, co si stáhne češtinu na hru, kterou hraji mě vždycky zajímal. Ale teď bohužel nebudu vůbec v obraze, co kdo hraje ČESKY. Snad časem něco bude zase....
@jilounek, ještě doplním k těm 600 stažením u Signalis. Na PH se uvádí součet stažení jednotlivých verzí. (Pozn.: Stažení může být jen odkaz na jiné stránky, klidně nefunkční.) Čím více verzí lokalizace má, tím zkresleněji součet o něčem vypovídá. Stačí se podívat do historie a tam uvidíš, že nejvíce stažení zaznamenala verze 1.10 a má 249 „unikátních“ pokusů o stažení. Unikátních je v uvozovkách proto, že to sice přihlášené uživatele nepočítá víckrát u dané verze, ale nepřihlášené přičítá i v rámci stejné verze. Sice lze předpokládat, že stažení ostatních verzí je z větší části tvořeno stejnými uživateli, nicméně pořád je to odhad. Těch aktuálních 640 stažení může být skutečně 640 uživatelů, ale také 249, či něco mezi anebo dokonce i méně uživatelů. Popravdě 5 stažení jsem teď zkusmo udělal já a nic jsem nestáhnul. Jedno pod mým účtem a čtyři bez přihlášení. Takže když bude někdo chtít, může tyto údaje značně ovlivnit.

Teď už snad chápeš, že když není průkazný ani údaj u jednotlivých verzí, tak o to víc není průkazné sledování a porovnávání součtů.
 
@jilounek, ještě doplním k těm 600 stažením u Signalis. Na PH se uvádí součet stažení jednotlivých verzí. (Pozn.: Stažení může být jen odkaz na jiné stránky, klidně nefunkční.) Čím více verzí lokalizace má, tím zkresleněji součet o něčem vypovídá. Stačí se podívat do historie a tam uvidíš, že nejvíce stažení zaznamenala verze 1.10 a má 249 „unikátních“ pokusů o stažení. Unikátních je v uvozovkách proto, že to sice přihlášené uživatele nepočítá víckrát u dané verze, ale nepřihlášené přičítá i v rámci stejné verze. Sice lze předpokládat, že stažení ostatních verzí je z větší části tvořeno stejnými uživateli, nicméně pořád je to odhad. Těch aktuálních 640 stažení může být skutečně 640 uživatelů, ale také 249, či něco mezi anebo dokonce i méně uživatelů. Popravdě 5 stažení jsem teď zkusmo udělal já a nic jsem nestáhnul. Jedno pod mým účtem a čtyři bez přihlášení. Takže když bude někdo chtít, může tyto údaje značně ovlivnit.

Teď už snad chápeš, že když není průkazný ani údaj u jednotlivých verzí, tak o to víc není průkazné sledování a porovnávání součtů.
Průkazný to možná není, tak jak bych si představoval, ale pořád to alespoň pro obrázek o hře vypovídá, když třeba porovnám Signalis s nejúspěšnější hrou na PH Civilization VI:
signalis_mayki.jpg
civil6_jetro.jpg

Tak hned vidím, že u Maykiho hry si 5.000 lidí hru zobrazilo a přečetlo a z toho pouze 13% si hru stáhlo, nebo jinak na odkazy klikalo. (vyvíjelo nějakou aktivitu na profilu). A potom vidím, že u Jetrovy nejúspěšnější hry si 83.000 lidí profil hry zobrazilo, ale stáhlo si jí, nebo jinak manipulovalo dokonce 73% lidí. To pro mě znamená, že tato strategie je 50% úspěšnější co do poměru Zobrazení/Stáhnutí. A má o 60.000 stáhnutí více - tady je jasně vidět jaký žánr mají hráči rádi a co by rádi viděli zase znovu přeložené.

Já osobně ale už strategie nahraji, takže se řadím mezi to 1% hráčů, které upřednostňují hardcore survival hraní s kombinací s logikou, které tyto hry nabízejí a které nám tak skvěle servíruje @Mayki. Díky zato !
 
Ty se v tom nějak nimráš.. :D

Mě nějaké počty stažení naprosto nezajímají. A třeba právě tu šestou Civilizaci jsem stahoval minimálně desetkrát, vždy když proběhne nějaká aktualizace hry (což zaregistruji v klientovi EGS) - a následně proběhne i úprava češtiny. Zda jsem tam započítán jednou nebo mnohokrát, to nevím. Dokážu s tím žít ;)
 
Ty se v tom nějak nimráš.. :D

Mě nějaké počty stažení naprosto nezajímají. A třeba právě tu šestou Civilizaci jsem stahoval minimálně desetkrát, vždy když proběhne nějaká aktualizace hry (což zaregistruji v klientovi EGS) - a následně proběhne i úprava češtiny. Zda jsem tam započítán jednou nebo mnohokrát, to nevím. Dokážu s tím žít ;)
Jo nimrám, aby šlo vidět co se dá všechno s takovýma statistikama dělat a o co všechno přijdeme.:)

I kdyby těch unikátních IP adres bylo klidně 10X méně, tak se stále řadí Civilization VI k jedné k nejstahovanějších her na PH a v klidu vévodí žebříčku. Potom by jsme se mohli jenom domnívat, kam by se zařadila taková legenda jako BG III, kdyby tady s námi na fóru mohla být dalších 7 let a jestli by krále sesadila.

To se možná dovíme na budoucích webech, o kterých si myslím, že pořád někdy vzniknou.;)
 
Jo nimrám, aby šlo vidět co se dá všechno s takovýma statistikama dělat a o co všechno přijdeme.:)

I kdyby těch unikátních IP adres bylo klidně 10X méně, tak se stále řadí Civilization VI k jedné k nejstahovanějších her na PH a v klidu vévodí žebříčku. Potom by jsme se mohli jenom domnívat, kam by se zařadila taková legenda jako BG III, kdyby tady s námi na fóru mohla být dalších 7 let a jestli by krále sesadila.

To se možná dovíme na budoucích webech, o kterých si myslím, že pořád někdy vzniknou.;)
GTA5 245144 stáhnutí a RDR2 zatím něco kolem 50K, nicméně to jsou fakt velké hry..
 
Průkazný to možná není, tak jak bych si představoval, ale pořád to alespoň pro obrázek o hře vypovídá, když třeba porovnám Signalis s nejúspěšnější hrou na PH Civilization VI:
Zobrazit přílohu 69043Zobrazit přílohu 69044
Tak hned vidím, že u Maykiho hry si 5.000 lidí hru zobrazilo a přečetlo a z toho pouze 13% si hru stáhlo, nebo jinak na odkazy klikalo. (vyvíjelo nějakou aktivitu na profilu). A potom vidím, že u Jetrovy nejúspěšnější hry si 83.000 lidí profil hry zobrazilo, ale stáhlo si jí, nebo jinak manipulovalo dokonce 73% lidí. To pro mě znamená, že tato strategie je 50% úspěšnější co do poměru Zobrazení/Stáhnutí. A má o 60.000 stáhnutí více - tady je jasně vidět jaký žánr mají hráči rádi a co by rádi viděli zase znovu přeložené.

Já osobně ale už strategie nahraji, takže se řadím mezi to 1% hráčů, které upřednostňují hardcore survival hraní s kombinací s logikou, které tyto hry nabízejí a které nám tak skvěle servíruje @Mayki. Díky zato !
No ten jiný poměr může být způsoben prostě tím, že Civilization VI není novinka, ale zavedená série a většina lidí po 7 letech od vydání překladu bude vědět o co jde a tedy, že si profil zobrazí už jen ti, kdo o to má zájem. Kdežto Signalis je novinka, kterou lidi nemusí znát a z názvu ani nepoznáš o jakou hru jde, a tak klikne víc lidí, aby zjistili, o co jde. Nebo to můžeš svést na popularitu překladatele, třeba prostě lidi více zajímá, co překládá Mayki než Jetro :D, a proto má víc zobrazení než stažení.

Pak vzhledem k tomu, že Civilization VI má 35 verzí a Signalis jen 6, tak je jasné, že se u Civilization VI poměr stažených ku zobrazení zvýšil. Ale dokazuje to něco? Vezmi si, že to po 6 verzích Civilization VI mohlo být stejné, ale pak už se vraceli jen ti, kdo o titul měli zájem a stahovali novější verzi. Takže možná bys měl koukat ne na poměr, ale na rozdíl zobrazení vůči stažení. A pak má Signalis jen o 4389 stažení méně než zobrazení, ale Civilization VI má dokonce o 22367 stažení méně než zobrazení. Takže pak je strategie naopak méně žádaná a stahují si ji "jen" věrní fanoušci.

Pak na to můžeš nahlížet ještě tak, že Signalis se za 20 dní stáhlo 640x (32/den). Kdežto Civilization VI se za 91 dní stáhlo 2661x (29/den). Tak dle mého jsou na tom teď dost podobně, nemyslíš?

Ale už ti do toho dál nebudu mluvit/psát :D, klidně si to dál sleduj.
 
No ten jiný poměr může být způsoben prostě tím, že Civilization VI není novinka, ale zavedená série a většina lidí po 7 letech od vydání překladu bude vědět o co jde a tedy, že si profil zobrazí už jen ti, kdo o to má zájem. Kdežto Signalis je novinka, kterou lidi nemusí znát a z názvu ani nepoznáš o jakou hru jde, a tak klikne víc lidí, aby zjistili, o co jde. Nebo to můžeš svést na popularitu překladatele, třeba prostě lidi více zajímá, co překládá Mayki než Jetro :D, a proto má víc zobrazení než stažení.

Pak vzhledem k tomu, že Civilization VI má 35 verzí a Signalis jen 6, tak je jasné, že se u Civilization VI poměr stažených ku zobrazení zvýšil. Ale dokazuje to něco? Vezmi si, že to po 6 verzích Civilization VI mohlo být stejné, ale pak už se vraceli jen ti, kdo o titul měli zájem a stahovali novější verzi. Takže možná bys měl koukat ne na poměr, ale na rozdíl zobrazení vůči stažení. A pak má Signalis jen o 4389 stažení méně než zobrazení, ale Civilization VI má dokonce o 22367 stažení méně než zobrazení. Takže pak je strategie naopak méně žádaná a stahují si ji "jen" věrní fanoušci.

Pak na to můžeš nahlížet ještě tak, že Signalis se za 20 dní stáhlo 640x (32/den). Kdežto Civilization VI se za 91 dní stáhlo 2661x (29/den). Tak dle mého jsou na tom teď dost podobně, nemyslíš?

Ale už ti do toho dál nebudu mluvit/psát :D, klidně si to dál sleduj.
No tos mě tedy dostal 😄, hned je vidět kdo je tady expert na statistiky. ;)
 
Ono si stačí rozkliknout tabulku 1707980938511.png a hned je jasné, že těch 60k stažení není 60k uživatelů. Takže tahle statistika je naprosto nevypovídající o ničem.. ;)
Do toho se u některých her, které mají xy verzí dělala čistka kvůli velikosti databáze, ale ty čísla se neponižují.. Takže zrovna u Civky a ani nevíš kolik lidí stáhlo první verzi.. :)
 
Ono si stačí rozkliknout tabulku Zobrazit přílohu 69055 a hned je jasné, že těch 60k stažení není 60k uživatelů. Takže tahle statistika je naprosto nevypovídající o ničem.. ;)
Do toho se u některých her, které mají xy verzí dělala čistka kvůli velikosti databáze, ale ty čísla se neponižují.. Takže zrovna u Civky a ani nevíš kolik lidí stáhlo první verzi.. :)
Nevypovídající, ale lepší než nic a třeba to bude na příštím fóru ještě o chloupek lepší. ;)
 
Back
Top