Máme tady další, v pořadí již 13. Hlášení o Baldurs Gate 3.
Trošku neplánované, pravda - plán byl vydat ho až po vydání hry s informacemi o rozsahu... Ale - navzdory tomu, že 13ka obvykle značí smůlu, zde přináší zajímavé a snad i dobré zprávy.
Tou dobrou je, že hra vyjde DŘÍVE - a to již 3. srpna (pro PC). Pro konzole PS5 až 6. září.
Otázkou ovšem je, nakolik to je dobré. Urychlený vývoj bude znamenat spíše patche, a hráči o prázdninách budou spíš u vody než doma, ačkoliv Larian sám uvádí, že "hráči budou mít víc času na hraní"... Ale uvidíme...
A pak jsou tu ty "zajímavé" zprávy.
Larian Studios pracovalo na přípravě BG3 téměř 6 let. Na této hře se postupně rozrostl tým na 400 lidí. Během vývoje se zapojilo téměř 2 miliony testerů Early Access verze. Hra je dokončena, a tak studio ukazuje, co všechno můžete čekat.
Především je tady ta variabilita hry
Kdo zná DOS2 ví, že ve hře bylo spousta různých možností, které ovlivňovaly hru. Dala se hrát znovu a znovu a pokaždé jinak. Přesto u BG3 naříkáme, jak je to strašné... Je to skutečně tak vážné?
Zkusme si spočítat vše, co ve hře ovlivňuje texty a děj.
DOS2 měl 6 herních postav (počítá se i "vlastní"), 5 vlastních ras (jedna představovala 4 variace nemrtvých), 14 povolání a 7 tagů (zázemí). A k tomu 2 pohlaví.
Kombinatorika vypočítává 980 kombinací té nejjednodušší postavy, které ovlivňují texty.
Plus možnosti variability ve hře - těch bylo kolem 30ti (podle toho, kudy se postava vydala a jakým způsobem hrála - hodná, zlá, krádeže či pomoci, samozřejmě možná romantika atd.).
Celkem až 29.400 možných variant.
JENŽE!
Současná EA verze BG3 má 6 herních postav, 9 ras a 19 podras, 11 zázemí, 11 povolání, 3 domény, 6 oborů, 22 božstev, 15 vylepšení povolání (odborností) a 6 možností "romantiky" s postavou v táboře. A navíc 3 pohlaví (ano, je zde i trans a rovněž ovlivňuje texty).
Některé variace jsou pak jen pro některé postavy, např. božstva jsou jen pro kleriky. Paladin má jen jedno vylepšení, zatímco ostatní postavy výběr ze dvou, paladin má ovšem navíc 2 možné obory atd. atd.
Nicméně opět ta nejjednodušší postava: 82.764 možností.
Např. zmíněný paladin má ale již: 124.146 možností.
Ovšem třeba takový klerik má 2.731.212 možných kombinací.
A k tomu započítejte možnosti ovlivnění ve hře, které se jen v 1. aktu pohybují téměř u stovky! To už jen u nejobyčejnější postavy představuje 8 milionů kombinací...
Najde se někdo, kdo to dokáže všechno projet?
A teď začíná ta větší sranda.
Dle nového hlášení Larianu, je ve finální hře "11 ras a 31 podras". Dále "12 zázemí a 46 povolání". A pak 308 pasivních vlastností - tj. božstev, oborů a domén. Odborností pak bude 37. Romantika se také rozšíří na další postavy...
Ke každé již představené třídě v EA nově přibude min. jedna nová podtřída a kompletní nové rozšíření.
Těžko předběžně určit, co je pro koho, takže nelze přesně definovat počty k postavě, ale výpočty tím rozhodně rapidně stoupají do výšin...
Teď už snad chápete, proč tolik "skuhráme" ohledně testování BG3. Kombinace jsou skutečně astronomické. Texty jsou pro každou možnou variantu jiné a najít je všechny je prostě těžká řehole.
A jaké další novinky nás čekají?
BG3 obsahuje více filmových dialogů, než trojnásobek všech románů Pána prstenů - 174 hodin filmových scén (více než dvojnásobek délky celého seriálu Hry o trůny).
Všechen tento obsah slouží k tomu, aby bylo navýšeno množství volby a důsledků! Prostě variabilita hry.
Ti, jež hráli EA verzi vědí, že na 5. úrovni je konec a dál to nejde. Finální verze hry se zastavuje až na 12tce! A až pro takto vysoké úrovně budou některá speciální kouzla, která při nižších úrovních prostě nepůjdou.
V DOS2 jich bylo 225, zatímco v BG3 je jich přes 600!
Nově přibydou další rasy, jako např. Drakorození ze vzdáleného sesterského světa Toril-Abeiru. Půjde o jakousi obrovskou a šupinatou humanoidní verzi draka, který budou mít 10 podras.
Těšit se můžete nově i na půlorky - odolnou a zuřivou rasu s velkým poškozením.
A pak jsou tady duergarové. Další trpasličí podrasa žijící v hlubinách země.
Nově představená podtřída Mnich pak představuje něco, co starší ročníky znají z filmů o kung-fu Shaolinu. Potulný bojovník se silnými údery na blízko. A to až takovými, že dokáže např. odrazit letící šíp...
Samozřejmě budou mít i své domény: Mniši Otevřené ruky, Stínoví mniši a Mniši Čtyř elementů.
Stěžejní věc celé hry jsou ale především postavy s příběhem.
V EA verzi jste s nimi sice mohli hrát, a jejich příběh trošku poznat. Nově ale budete moci hrát "přímo za ně".
A i zde je nová postava "Karlach" - tieflingská barbarka.
A do skupiny budete nově moci zařadit i postavy, které zatím jen odpočívaly v táboře: Halsina, Mintaru a také Minska a Jaheiru.
Už při začátku hry budete mít na výběr 37 odborností, a každou úroveň si budete moct jednu novou vybrat a rozšířit tak své schopnosti.
Hra bude mít tři úrovně obtížnosti: Shovívavý, příběhový a samozřejmě "Hardcore".
Dobrou zprávu je, že půjde pokračovat v uložené pozici na konci EA verze a hrát rovnou dál. Ale tohle asi nikdo moc dělat nebude. Každý bude chtít vyzkoušet ty novinky a projet si začátek znovu s plným obsahem... ne?
No, a co tedy ty texty?
Už víme, že bude spousta novinek, a novinky přináší texty. Názvy, popisy, pokec kolem...
Larian sám už naznačil, že hra má "přibližně 2 miliony slov". Z toho se dá trošku vycházet. EA má totiž 757 tisíc slov. Tudíž nás zřejmě čeká více než dvojnásobek současných textů...
Ale uvidíme, až to vyjde.
V této chvíli již finalizujeme práce na Age of Wonders 4. Takže při vydání BG3 bychom už snad mohli mít úplné volno.
Překlad je titiž takřka hotový, a tak za týden se zahájí testování.
A navíc se technikům díky spolupráci s maďarským týmem podařilo vyřešit techniku této hry!
Při spuštění testu napíši menší Hlášení s detaily...
Naposledy upraveno moderátorem: