Po velmi dlouhé době je tady opět Hlášení o BG3 - u příležitosti dalšího, v pořadí již 8. velkého patche.
Opět po dlouhé době, ale přece - zase vyšel další velký patch pro Baldurs Gate 3, tentokrát s pořadovým číslem 8.
A je to opět macek, a zase větší než ten předchozí (i když tentokrát jen o chlup). Po stažení 35,5 GB se rozbalí na 102,8 GB - takže je jasné, že toho zase přináší a vylepšuje víc než dost.
A tentokrát to opravdu stojí za to.
Nejdříve se ale jako vždy podíváme na texty, které nás překladatele trápí nejvíce.
Přibylo 2.294 nových řádků, a 3.479 jich bylo změněno (některé až tak moc, že jsou brány jako nové - takže na překlad je aktuálně 2.456 řádků). Smazáno pak bylo 6.303 řádků.
----------------------------------------------------------
A co je tedy nového ve hře? Larian to "shrnul" na 19 stránek... ale my se zde seznámíme s těmi hlavními body.
- přidává novou hratelnou třídu - Barda.
Bard je typický kouzelník skrze popěvky a podmaňování mysli (zaříkadla či urážky). Výběrem hudebního nástroje (buben, loutna, flétna, lyra nebo housle) mění zaměření kouzel... podpora skupiny, posílení zbraní či zbroje atd. Bardi mají dvě podtřídy - Odvahu (zaměření na podporu týmu) a Znalosti (zaměření na urážky - oslabení - nepřítele).
- přidává novou hratelnou rasu - gnómy. Co se týče těchto lstivých temných skřítků, jsou silně spjati s přírodou, mluví se zvířaty, ovládají mentální útoky apod. Mají hned tři poddruhy (Lesní, Hlubinní a Skalní).
- hudební nástroje nejsou jen pro bardy - můžete si na ně zahrát bez ohledu na třídu a ovlivňovat i PC postavy.
- došlo ke "zrychlení" tahového boje tím, že UI sdružuje slabší jednotky do skupin (např. zvířata či gobliny) - čímž vytvoří "jednoho hráče" místo několika. Jednoduše se ti slabí semknout do skupinky a útočí současně jako jedna banda.
- byla přidána funkce "emocí" do videoscén. Postavy tak mají v obličejích emoční výrazy podle typu rozhovoru. A to se týká i pozadí - členů vaší skupiny a jejich reakcí.
- byla přidána funkce "Kill Cam" - pokud nějakého nepřítele kriticky zasáhnete či zabijete na dálku, bude to doprovázeno detailním přiblíženým záznamem.
- byla přidána funkce "detekce myšlenek" - schopnost odhalit, na co postava, s níž vedete rozhovor, ve skutečnosti myslí. Může vám to sice pomoci zmanipulovat postavu, ale nikdo nemá rád, když zjistí, že se mu hrabete v mysli, takže při odhalení očekávejte boj.
- byly přidány nové možnosti rozhovorů, jak se vymluvit z uvěznění - a některé i dost filozofické.
- postavy Galea a Willa se dočkaly úprav a vylepšení vzhledu.
- byly přidány nové účesy a jejich barvy a možnost přidání melíru (druhé barvy) či prošedivění. Současně jsou všechny účesy odemčeny pro všechny rasy a postavy (takže např. muž může mít ženský účes).
- byly přidány i nové barvy pleti.
- elfové získali nové animace pohybů - jsou ladnější a půvabnější a mají i nové bojové pózy.
- byly přidány "zakopané poklady" - stejně jako např. v DOSu můžete i zde (pokud máte všímavost) objevit podezřelé hromady, pod nimiž vykopete nějaký ten poklad. V prvním aktu je jich 30!
- došlo k předělání osvícení a stínování slunečních paprsků.
- došlo k vylepšení zvukového prostředí - dynamický zvuk vás více vtáhne do děje
- došlo k výraznému vylepšení síťových funkcí, v této první fázi ladění zejména pro stabilitu hry více hráčů s pomalým internetovým připojením.
---------------------------------------
V součansné chvíli máme rozpracován ještě projekt hry Deathloop, který jede pomaleji, ale už se připravuje testování.
Smutnější je, že i přes žádosti a zde projevovanou oblíbenost nad vznikem překladu - na tuto hru je z vašich řad zatím jen jeden jediný podporovatel.