• Provozní plány portálu Překlady her pro rok 2024

    31.3. přejde portál do režimu pouze pro čtení, tedy bude možné dála stahovat překlady, ale již nebude možné se registrovat a jakkoliv přispívat do diskusí kromě překladatelů
    31.12. dojde k ukončení provozu portálu Překlady her

    Za celý tým, který se od založení staral o tento portál, bychom vám chtěli poděkovat za vaši přízeň. Bylo to dlouhých 9 let našich životů. Všechno někdy končí, aby něco nového mohlo začít.
    Za mě jako provozovatele bych chtěl poděkovat všem lidem, kteří svojí prací přispěli k chodu celého portálu, všem překladatelům, kteří sem přispívali svými díly, a i vám všem, kteří jste se rozhodli nás, jakkoliv podpořit.

  • Než zase začnete plodit weby, discordy a jiné komunity pro sdružování lidí kolem amatérských překladů, tak prosím nejdříve přemýšlejte a čtěte...
    Spuštěn web skupiny Herní překlady ←→ Nový portál pro každého od Lokalizace.net

Skupinová statistika

Uživatelé:
6
Vlákna:
0
Příspěvky:
0

Nejnovější příspěvky

Fallout 4 CZE

Technické maličkosti

Stav
Není otevřeno pro další odpovědi.

palko

Uživatel
Příspěvky
444
Řešení
2
Skóre reakcí
383
Bodů
0
Jak je hra strukturovaná

Základní herní engine je celý ve fallout4.exe a jeho oficiální jméno je Creation Engine.

Definice objektů (lokace, předměty, postavy, questy, rozhovory, ...) herního světa je uložena v souboru ESM v jednoduchém formátu založeném na IFF. Tento soubor se skládá ze záznamů, které jsou uložené ve stromové struktuře podobně, jako jsou uloženy soubory na disku. Každý záznam má svůj čtyřpísmenný typ, např. GRUP ("složka" pro ostatní záznamy), INFO (část dialogu), REFR (reference na lokaci), BOOK (definice knihy), TERM (definice terminálu). Více info o jednotlivých záznamech je k dispozici zde.

Každý záznam může mít několik podřízených hodnot (field). Každá hodnota je nějakého typu identifikovaného čtyřpísmennou zkratkou. Tou nejvýznamnější hodnotou je EDID nebo-li Editor ID. Tyto hodnoty jsou u záznamů, kterým vývojáři přiřadili textový identifikátor.

Jiné hodnoty mohou obsahovat přímo řetězec pro překlad a nebo se odkazovat do překladových souborů. Mezi ně patří např. hodnoty typu FULL, DESC, NAM1, RNAM.

Bethesda archiv

Vedle definice objektů je hra tvořena kopou skriptů, audio souborů, video souborů, 3D mesh objektů, textur a dalších. Tyto datové soubory jsou uloženy v archivech s příponou .ba. Pokud vás zajímá obsah těchto souborů, je možné je rozbalit za pomoci jednoduché utilitky.

Jaká je vazba mezi BA a ESM? ESM je definice herního světa a jako taková se odkazuje na soubory v archivech. Tedy v ESM například najdete definici power armoru, u které bude odkaz na její 3D model, který je již uložený někde v archivu.

Zajímavé odkazy
Zajímavé příkazy do konzole
  • coc qasmoke – teleport do testovací lokace se všemi předměty ve hře
  • help "{string}" 4 {type} – podle názvu lze najít místo, předmět nebo NPC
  • player.additem {formId} {count} – přidá daný předmět do inventáře
Obvykle ve hře použijete kombinaci help a dalšího příkazu. Příklady:
  • Teleportace do Diamond City
    • help "Diamond" 4 CELL
    • coc DiamondCity01
  • Přidání Fat Mana
    • help "Fat Man" 4 WEAP
    • player.additem 00d41235 1
 
Naposledy upraveno:
Stav
Není otevřeno pro další odpovědi.
Back
Top