S
Smazaný uživatel 9
Návštěvník
Jednou ráno se probudit uprostřed ničeho, oblečený jen v jakémsi lněném oblečení, cítit všudy přítomný puch hnijícího masa, spatřit kolem sebe město v rozkladu, štětky které mají nejlepší léta za sebou, bandy potulných žoldáků, kteří si vybíjejí zlost na přítomných žebrácích, nebo nebohých obchodnících, kteří v tomhle příšerném prostředí snaží vydělat na už tak bídný život v tomhle bídném světě. To může být jedna z nejhorších nočních můr, kterou by kdo kdy chtěl zažít.
Pro hlavního hrdinu, respektive jednoho z mnoha, je to ovšem realita s kterou se musí vypořádat a jak, je čistě jenom na vás.
Představte si kombinaci všech možných survival her, představte si to ve vzhledu původních Falloutů, tedy s izometrickou kamerou a ve světě zničeném bůh ví čím, meteorem, jadernou válkou, invazí zmutovaných brouků nebo prostě jen sérií přírodních katastrof, počínaje výbuchem vulkánů a bouřemi všeho druhu konče. Máte? A teď si představte, že hned od začátku nevíte co dělat. Že vám nikdo pořádně nevysvětlí kdo jste, kde jste, co se stalo, jaké máte schopnosti, případně jaké možnosti mít můžete. Je to depresivní že? Ale je to vaše aktuální realita.
Ve hře Kenshi jednoduše musíte přežít a jak toho docílíte, jakou cestou se vydáte, je jen a jen na vás. Rozhodnete se plížit kolem, okrádat lidi? Budete vyhledávat šarvátky s bandami nájezdníků, jednu po druhé je vyhlazovat, utržené kořisti prodávat, vylepšovat svou zbroj a vydávat se vyhlazovat větší a větší skupiny? Nebo si najdete malý kousek půdy, postavíte tam dům, obeženete ho plotem, zplodíte nějakýho mutanta a budete si přežívat šťastně až do konce dní? No dobře, plodit mutanty tam asi nejde. Nejspíš si ho budete nuceni naverbovat, stejně tak jako případně další pomoc, či otroky, už zase záleží na úhlu přístupu, který v tomhle ohledu učiníte. Vy budete super kovář, další člen vaší osady třeba těžař, chvilku na to zjistíte, že je potřeba naverbovat i nějakou ostrahu osady, protože těžební, obchodní a podobné kolonie jsou často napadány nájezdy banditů. A tak dále a tak dále.
Možnosti jsou tu opravdu neskutečně otevřené a je jen a jen vás, jakou cestou se vydáte. Hra už na Steamu zraje jako víno tuším od roku 2018, kdy se zde objevila v klasickém, typickém pro indie scénu, předběžném přístupu. Moc streamerů, yuťůbrů si jí nevšimlo, ale přes to by se našlo pár, kteří na to udělali vcelku pěkné série, třeba ta Sterakova byla vcelku vydařená, i když jí mám pocit do dnes nedokončil. Málo kdo o hře řekne, že by byla hezká, ale jedním dechem ji vychválí za svou variabilitu.
Je tu všechno. Vývoj postavy se děje přirozeně, tak jak se postava chová. Běhá? Zvedá se jí výdrž. Bojuje? Zvedá se jí specializace v boji s tím, či oním. Těží? Zvedá se jí skill v těžbě. Plíží se? Léčí? A tak dále a tak dále, tohle bych mohl dělat opravdu dlouho. Důležité je, že je to všechno více méně přirozené a hlavní podstata žánru RPG, je zde splněna v naprosté většině bodů.
Když člověk přejde pár chyb a nedokonalostí, zjevně dokáže ve hře strávit mnoho probděných nocí.
Podobně to bude mít i @Johny26, který se po delším váhání rozhodl této hře udělat češtinu. Je na to sám, takže jistě prožívá podobná muka jako postavy ve hře, ale při téhle bohulibé činnosti mu snad nehrozí ztráta končetiny nebo nájezd krvelačných banditů. No, i když vlastně pár krvelačných trollů bychom tu i měli. No doufejme, že tenhle překlad minou.
Nicméně, kdyby se našel někdo s vážným, ale opravdu vážným, zájmem rozšířit jednočlennou překladatelskou skupinu, pak neváhejte a dejte @Johny26 o sobě vědět. Zjevně už na překladu udělal obří kus práce, neb stav v tuto chvíli hlásí nějakých 70%, ale říkám to stále, překladatelů není nikdy dost a pomoc se vždycky hodí.
Profil překladu: Kenshi
Pro hlavního hrdinu, respektive jednoho z mnoha, je to ovšem realita s kterou se musí vypořádat a jak, je čistě jenom na vás.
Představte si kombinaci všech možných survival her, představte si to ve vzhledu původních Falloutů, tedy s izometrickou kamerou a ve světě zničeném bůh ví čím, meteorem, jadernou válkou, invazí zmutovaných brouků nebo prostě jen sérií přírodních katastrof, počínaje výbuchem vulkánů a bouřemi všeho druhu konče. Máte? A teď si představte, že hned od začátku nevíte co dělat. Že vám nikdo pořádně nevysvětlí kdo jste, kde jste, co se stalo, jaké máte schopnosti, případně jaké možnosti mít můžete. Je to depresivní že? Ale je to vaše aktuální realita.
Ve hře Kenshi jednoduše musíte přežít a jak toho docílíte, jakou cestou se vydáte, je jen a jen na vás. Rozhodnete se plížit kolem, okrádat lidi? Budete vyhledávat šarvátky s bandami nájezdníků, jednu po druhé je vyhlazovat, utržené kořisti prodávat, vylepšovat svou zbroj a vydávat se vyhlazovat větší a větší skupiny? Nebo si najdete malý kousek půdy, postavíte tam dům, obeženete ho plotem, zplodíte nějakýho mutanta a budete si přežívat šťastně až do konce dní? No dobře, plodit mutanty tam asi nejde. Nejspíš si ho budete nuceni naverbovat, stejně tak jako případně další pomoc, či otroky, už zase záleží na úhlu přístupu, který v tomhle ohledu učiníte. Vy budete super kovář, další člen vaší osady třeba těžař, chvilku na to zjistíte, že je potřeba naverbovat i nějakou ostrahu osady, protože těžební, obchodní a podobné kolonie jsou často napadány nájezdy banditů. A tak dále a tak dále.
Možnosti jsou tu opravdu neskutečně otevřené a je jen a jen vás, jakou cestou se vydáte. Hra už na Steamu zraje jako víno tuším od roku 2018, kdy se zde objevila v klasickém, typickém pro indie scénu, předběžném přístupu. Moc streamerů, yuťůbrů si jí nevšimlo, ale přes to by se našlo pár, kteří na to udělali vcelku pěkné série, třeba ta Sterakova byla vcelku vydařená, i když jí mám pocit do dnes nedokončil. Málo kdo o hře řekne, že by byla hezká, ale jedním dechem ji vychválí za svou variabilitu.
Je tu všechno. Vývoj postavy se děje přirozeně, tak jak se postava chová. Běhá? Zvedá se jí výdrž. Bojuje? Zvedá se jí specializace v boji s tím, či oním. Těží? Zvedá se jí skill v těžbě. Plíží se? Léčí? A tak dále a tak dále, tohle bych mohl dělat opravdu dlouho. Důležité je, že je to všechno více méně přirozené a hlavní podstata žánru RPG, je zde splněna v naprosté většině bodů.
Když člověk přejde pár chyb a nedokonalostí, zjevně dokáže ve hře strávit mnoho probděných nocí.
Podobně to bude mít i @Johny26, který se po delším váhání rozhodl této hře udělat češtinu. Je na to sám, takže jistě prožívá podobná muka jako postavy ve hře, ale při téhle bohulibé činnosti mu snad nehrozí ztráta končetiny nebo nájezd krvelačných banditů. No, i když vlastně pár krvelačných trollů bychom tu i měli. No doufejme, že tenhle překlad minou.
Nicméně, kdyby se našel někdo s vážným, ale opravdu vážným, zájmem rozšířit jednočlennou překladatelskou skupinu, pak neváhejte a dejte @Johny26 o sobě vědět. Zjevně už na překladu udělal obří kus práce, neb stav v tuto chvíli hlásí nějakých 70%, ale říkám to stále, překladatelů není nikdy dost a pomoc se vždycky hodí.
Profil překladu: Kenshi