palko
Uživatel
- Příspěvky
- 444
- Řešení
- 2
- Skóre reakcí
- 383
- Bodů
- 0
Jak je hra strukturovaná
Základní herní engine je celý ve fallout4.exe a jeho oficiální jméno je Creation Engine.
Definice objektů (lokace, předměty, postavy, questy, rozhovory, ...) herního světa je uložena v souboru ESM v jednoduchém formátu založeném na IFF. Tento soubor se skládá ze záznamů, které jsou uložené ve stromové struktuře podobně, jako jsou uloženy soubory na disku. Každý záznam má svůj čtyřpísmenný typ, např. GRUP ("složka" pro ostatní záznamy), INFO (část dialogu), REFR (reference na lokaci), BOOK (definice knihy), TERM (definice terminálu). Více info o jednotlivých záznamech je k dispozici zde.
Každý záznam může mít několik podřízených hodnot (field). Každá hodnota je nějakého typu identifikovaného čtyřpísmennou zkratkou. Tou nejvýznamnější hodnotou je EDID nebo-li Editor ID. Tyto hodnoty jsou u záznamů, kterým vývojáři přiřadili textový identifikátor.
Jiné hodnoty mohou obsahovat přímo řetězec pro překlad a nebo se odkazovat do překladových souborů. Mezi ně patří např. hodnoty typu FULL, DESC, NAM1, RNAM.
Bethesda archiv
Vedle definice objektů je hra tvořena kopou skriptů, audio souborů, video souborů, 3D mesh objektů, textur a dalších. Tyto datové soubory jsou uloženy v archivech s příponou .ba. Pokud vás zajímá obsah těchto souborů, je možné je rozbalit za pomoci jednoduché utilitky.
Jaká je vazba mezi BA a ESM? ESM je definice herního světa a jako taková se odkazuje na soubory v archivech. Tedy v ESM například najdete definici power armoru, u které bude odkaz na její 3D model, který je již uložený někde v archivu.
Zajímavé odkazy
Základní herní engine je celý ve fallout4.exe a jeho oficiální jméno je Creation Engine.
Definice objektů (lokace, předměty, postavy, questy, rozhovory, ...) herního světa je uložena v souboru ESM v jednoduchém formátu založeném na IFF. Tento soubor se skládá ze záznamů, které jsou uložené ve stromové struktuře podobně, jako jsou uloženy soubory na disku. Každý záznam má svůj čtyřpísmenný typ, např. GRUP ("složka" pro ostatní záznamy), INFO (část dialogu), REFR (reference na lokaci), BOOK (definice knihy), TERM (definice terminálu). Více info o jednotlivých záznamech je k dispozici zde.
Každý záznam může mít několik podřízených hodnot (field). Každá hodnota je nějakého typu identifikovaného čtyřpísmennou zkratkou. Tou nejvýznamnější hodnotou je EDID nebo-li Editor ID. Tyto hodnoty jsou u záznamů, kterým vývojáři přiřadili textový identifikátor.
Jiné hodnoty mohou obsahovat přímo řetězec pro překlad a nebo se odkazovat do překladových souborů. Mezi ně patří např. hodnoty typu FULL, DESC, NAM1, RNAM.
Bethesda archiv
Vedle definice objektů je hra tvořena kopou skriptů, audio souborů, video souborů, 3D mesh objektů, textur a dalších. Tyto datové soubory jsou uloženy v archivech s příponou .ba. Pokud vás zajímá obsah těchto souborů, je možné je rozbalit za pomoci jednoduché utilitky.
Jaká je vazba mezi BA a ESM? ESM je definice herního světa a jako taková se odkazuje na soubory v archivech. Tedy v ESM například najdete definici power armoru, u které bude odkaz na její 3D model, který je již uložený někde v archivu.
Zajímavé odkazy
- Popis ESM struktur – http://www.uesp.net/wiki/Tes5Mod:Mod_File_Format
- Příkazy do konzole – http://fallout.wikia.com/wiki/Fallout_4_console_commands
- Informace o nahrazování textu – http://www.creationkit.com/Text_Replacement
- Archive extractor – http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/78/?
- Procházení ESM struktur (dostupné na GDrive) – http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/2737/?
- Rozparsované ESM struktury – http://fo4db.no-ip.org/en/id.php
- Procházení ESM struktur – http://gambler.orchitech.cz/palko/beth-parser
- coc qasmoke – teleport do testovací lokace se všemi předměty ve hře
- help "{string}" 4 {type} – podle názvu lze najít místo, předmět nebo NPC
- player.additem {formId} {count} – přidá daný předmět do inventáře
- Teleportace do Diamond City
- help "Diamond" 4 CELL
- coc DiamondCity01
- Přidání Fat Mana
- help "Fat Man" 4 WEAP
- player.additem 00d41235 1
- help "Fat Man" 4 WEAP
Naposledy upraveno: