• Provozní plány portálu Překlady her pro rok 2024

    31.3. přejde portál do režimu pouze pro čtení, tedy bude možné dála stahovat překlady, ale již nebude možné se registrovat a jakkoliv přispívat do diskusí kromě překladatelů
    31.12. dojde k ukončení provozu portálu Překlady her

    Za celý tým, který se od založení staral o tento portál, bychom vám chtěli poděkovat za vaši přízeň. Bylo to dlouhých 9 let našich životů. Všechno někdy končí, aby něco nového mohlo začít.
    Za mě jako provozovatele bych chtěl poděkovat všem lidem, kteří svojí prací přispěli k chodu celého portálu, všem překladatelům, kteří sem přispívali svými díly, a i vám všem, kteří jste se rozhodli nás, jakkoliv podpořit.

  • Než zase začnete plodit weby, discordy a jiné komunity pro sdružování lidí kolem amatérských překladů, tak prosím nejdříve přemýšlejte a čtěte...
    Spuštěn web skupiny Herní překlady ←→ Nový portál pro každého od Lokalizace.net

Překlad hry Banished

S

Smazaný uživatel 9

Návštěvník
1500x450_Banished.jpg
Když se před pěti lety objevila hra Banished na Steamu, byla to velmi svěží záležitost, která i v ranných fázích vývoje dosahovala velké stability a servírovala velkou výzvu stran hratelnosti.

Můžete si zde na vlastní kůži vyzkoušet jaké by to bylo, kdyby jste vzali hrstku obyvatel, vydali se do neznámé oblasti, vybrali si zajímavou oblast a bez většího průzkumu se rozhodli, že tady chcete žít. Jak se jednou usadíte, další stěhování už tak snadné není a záhy zjistíte, zda jste udělali dobré nebo nejhorší rozhodnutí v historii. Osadníkům je potřeba rozdat úkoly, je třeba zajistit růst města a současně naskladnit nutné suroviny, které vám pomohou přežít například dlouhou zimu. Je pak snadné třeba zapomenout na skutečnost, že je potřeba udržovat zásobu léčivých bylin, které pomohou s léčbou mírných nemocí. Pokud vám taková skutečnost přeroste přes hlavu, najednou vám kolonie začne vymírat, lidé odcházet zpět do civilizace a vy jste odsouzeni k neúspěchu.

Nejvíce fascinují skutečností na celé hře byl od začátku fakt, že je to dílo jediného muže, který dokázal vytvořit opravdu komplexní simulátor bídy a zmaru u kterého strávíte dlouhé hodiny bádáním, jak zajistit, abyste zdravě prosperovali a vyvinuli se v opravdu velké, soběstačné město.

Čeština je dostupná ve Steam Workshopu již léta, ale vzhledem k tomu, že se teď autor potýká s jakousi škodnou, která jaksi nehodlá pochopit některé skutečnosti a vyhrožuje nahlašováním překladu jako vadného, dostala se i sem k nám, kde jí zajistíme zachování i pro budoucí generace a velmi rádi.

Profil překladu:
 
že se teď autor potýká s jakousi škodnou, která jaksi nehodlá pochopit některé skutečnosti a vyhrožuje nahlašováním překladu jako vadného

S jakou škodnou? Někdo vytvořil konkurenční češtinu, nebo někomu nefungovala, tak se naštval na autory, nebo co?
 
@Farflame mají to popsané v profilu. Zarputilý ynteligent odmítá pochopit skutečnost, že při hraní s modifikacemi se ve hře deaktivují achivementy. Což je v případě Steam Workshop naprosto standardní chování. Dotyčný to odmítá zkousnout a hlásí překlad jako vadný, dožaduje se opravy. Při troše štěstí mu to neprojde, ale kdo ví na jak vyspalého inda zrovna narazí, takže kdyby náhodou překlad jako modifikace zmizel, je umístěn zde, stále jde použít bez Steam Workshop, ale chování v případě modifikování zůstane stejné. Jak jsou aktivní mody, achievementy prostě fungovat nebudou no.
 
Jedna věc je neudělat oficiální překlad, ale sabotovat to lidem za fanouškovské češtiny je úplně nový level sviňáren.
 
Tuhle hru jsem hrával a je opravdu chytlavá . Na to že ji vytvořil jeden člověk prostě super . (y)
 
Tuhle hru jsem hrával a je opravdu chytlavá . Na to že ji vytvořil jeden člověk prostě super . (y)
Kdepak, pracovalo na tom více lidí :)

A k tomu možnému odstranění z Workshopu: ozval se tam jakýsi uživatel, že mu při zapnuté češtině nefungují achievementy. Následně začal vyhrožovat, že tuhle modifikaci nahlásí, protože prý mám povinnost ji alespoň jednou ročně aktualizovat a podle zásad Workshopu není možné tam strpět nefunkční, pokažené modifikace. Tak jsem raději zveřejnil na několika místech (i přímo ve vlákně s češtinou na Steamu) linky, kde se dá sehnat. No a ty linky další den zmizely (určitě ne samy od sobe, asi začalo jakési šetření ze strany Valve. Později jsem zjistil, že při jakékoliv modifikaci hry Banished (a čeština je modifikace) se achievementy nezapočítávají, je to tak nastaveno autory hry.

Po pár dnech se linky jinam do toho steamáckého vlákna vrátily. Čeština je uložena na hry.poradna.net i tady, možná i jinde, pokud by na Steamu opět někdy nastal problém, bude tu (největší místo s češtinami do her) snadno k nalezení.

O onom nespokojeném uživateli nemá smysl diskutovat či přemýšlet, každý se projevuje nějak, že ;)
Jeho projev můžete vidět tady (komentář k nějakému mému zveřejněnému screenshotu):

 
Naposledy upraveno:
Skvělá hra. Škoda jen, že není aktivně vyvíjena. Kdyby autor přidal více možností pro modifikace, byla by pořád dokonalá. Bohužel v aktuální fázi po krátké době omrzí. Což je škoda. Celý koncept hry byl originální, dokud se nevyrojilo spoustu klonů a podobných her.
 
Kdepak, pracovalo na tom více lidí :)

A k tomu možnému odstranění z Workshopu: ozval se tam jakýsi uživatel, že mu při zapnuté češtině nefungují achievementy. Následně začal vyhrožovat, že tuhle modifikaci nahlásí, protože prý mám povinnost ji alespoň jednou ročně aktualizovat a podle zásad Workshopu není možné tam strpět nefunkční, pokažené modifikace. Tak jsem raději zveřejnil na několika místech (i přímo ve vlákně s češtinou na Steamu) linky, kde se dá sehnat. No a ty linky další den zmizely (určitě ne samy od sobe, asi začalo jakési šetření ze strany Valve. Později jsem zjistil, že při jakékoliv modifikaci hry Banished (a čeština je modifikace) se achievementy nezapočítávají, je to tak nastaveno autory hry.

Po pár dnech se linky jinam do toho steamáckého vlákna vrátily. Čeština je uložena na hry.poradna.net i tady, možná i jinde, pokud by na Steamu opět někdy nastal problém, bude tu (největší místo s češtinami do her) snadno k nalezení.

O onom nespokojeném uživateli nemá smysl diskutovat či přemýšlet, každý se projevuje nějak, že ;)
Jeho projev můžete vidět tady (komentář k nějakému mému zveřejněnému screenshotu):

Steam vyžaduje při zapnutí modifikací automatické zablokování achievementů. Většinou to ale autory není napevno naprogramováno v kódu a paradoxně se dá modifikací, která automaticky achievementy vypíná zpětně jejich získávání zapnout. Takhle to autoři her obcházejí. Vlk se nažral a koza zůstala celá :)
 
Skvělá hra. Škoda jen, že není aktivně vyvíjena. Kdyby autor přidal více možností pro modifikace, byla by pořád dokonalá. Bohužel v aktuální fázi po krátké době omrzí. Což je škoda. Celý koncept hry byl originální, dokud se nevyrojilo spoustu klonů a podobných her.
Z těch klonů, pokud se to tedy dá za klon považovat, je IMHO nejlepší Kingdoms and Castles, . Podpora překladů se bohužel rozplizla, technicky je to teď čistá řehole a otrava - ale přesto právě tohle je můj kandidát na musthave překlad. Dokud se ale situace neuklidní (tedy vývojáři hru nepošlou k ledu), to nemá smysl. Jakákoliv aktualizace totálně překope "language stringy" (vše v jednom souboru), může se začít od nuly… a tohle opravdu nemá smysl, pokud devs na překlady rezignovali. Až bude hra mrtvá, překlad určitě připravím (jednou jsem už ho skoro měl, ale po update hry mi to bylo naprosto k ničemu..) - ale to ještě možná nějaký rok potrvá. Bohužel.
 
Jinak, nevím, jak to mají ostatní, ale mě NIKDY takové pitomosti jako "poměřování vrabečků", tedy achievementy, nezajímaly. Hru hraji, protože se mi líbí, protože mě baví. Určitě ne kvůli tomu, abych měl někde virtuální zářez "siSINka je 142.865 hráč, kterému se podařilo upižlat zlého XYZ nožíkem". Dokážu akceptovat, že lidi to mají různě, že někdo tímto žije a nepřidělení achievementu pro něj znamená smrt. Ale nedokážu tuhle obscesi pochopit.
 
Back
Top