• Provozní plány portálu Překlady her pro rok 2024

    31.3. přejde portál do režimu pouze pro čtení, tedy bude možné dála stahovat překlady, ale již nebude možné se registrovat a jakkoliv přispívat do diskusí kromě překladatelů
    31.12. dojde k ukončení provozu portálu Překlady her

    Za celý tým, který se od založení staral o tento portál, bychom vám chtěli poděkovat za vaši přízeň. Bylo to dlouhých 9 let našich životů. Všechno někdy končí, aby něco nového mohlo začít.
    Za mě jako provozovatele bych chtěl poděkovat všem lidem, kteří svojí prací přispěli k chodu celého portálu, všem překladatelům, kteří sem přispívali svými díly, a i vám všem, kteří jste se rozhodli nás, jakkoliv podpořit.

  • Než zase začnete plodit weby, discordy a jiné komunity pro sdružování lidí kolem amatérských překladů, tak prosím nejdříve přemýšlejte a čtěte...
    Spuštěn web skupiny Herní překlady ←→ Nový portál pro každého od Lokalizace.net

11. Hlášení o Baldurs Gate 3 - Vydání 9. patche a TERMÍN finálky!

1500x450 BG3 3.jpg


Tak opět po dlouhé době další, v pořadí již 11.té hlášení BG3 a tentokrát už s dlouho očekávanou informací - termínem vydání!

Hra Baldurs Gate 3 vyjde oficiálně v: SRPNU 2023!

Současně je již možné si předobjednat sběratelskou edici (omezeno počtem 25 tisíc kusů) za 259,99 euro, která obsahuje:
  • digitální kopii hry
  • arch 32 samolepek
  • 25 cm figurku Mozkožrouta bojujícího s drowem
  • 160ti stránkovou vázanou knihu návrhů ze hry
  • látkovou hedvábnou mapu Faerunu ve formátu A3
  • sadu originálních čtyřstránových listů s vlastnostmi postav ze světa D&D
  • kovový přívěsek na klíče s pulcem
  • kovovou vyrytou kostku d20
  • certifikát pravosti
Pro prvních 15 tisíc pak navíc 3 sběratelské kartičky.
Podrobnější informace a možnost objednání je ZDE.


V této chvíli vyšel velký Patch č. 9 - poslední velký patch před vydáním hry (nějaké ty malé hotfixy určitě ještě budou). Nese se v duchu "komunity" - ladí, přidává, odstraňuje a vylepšuje vše, na co si hráči stěžovali, o co prosili atd.
Ke stažení je 30,6 GB, které se rozbalí na 76,5 GB, takže oproti předchozím je poněkud menší. Koneckonců je tento patch především o ladění, takže došlo především k velkému vyvážení kouzel, schopností apod., doplnění chybějících drobností (popisků, ikon, předmětů atd). Ale i tak je tam dost novinek!

Nejdříve se ale jako vždy podíváme na texty, které nás překladatele trápí nejvíce.
Přibylo 2.144 nových řádků, a 1.537 jich bylo změněno (spousta z nich tak, že je lze považovat za nové). Smazáno pak bylo 1.653 řádků.

Celkem teď má hra 85.979 řádků, což představuje 2.370,3 NS textů.

A co tedy tento patch vlastně přináší?
- V první řadě novou herní třídu: Paladina.
Jde o křížence mezi Klerikem a Bojovníkem, vyznačující se schopností nejen zasahovat nepřátele ničivými údery, ale zároveň poskytovat podporu týmu, např. léčením.
Mezi jeho jedinečnou schopnost patří např. posvěcení zbraně.
Má dvě podtřídy. Pokud složíte Přísahu starověku, budete bojovat na straně světla a chránit posvátnost života se schopností léčení spojenců.
Nebo složte Přísahu oddanosti a prosazujte spravedlnost a vyšší dobro v zájmu kodexu cti. Jeho jedinečnou schopností je pak aura poškozující nepřítele.
Paladin má ale také jakousi skrytou podtřídu - Křivopřísežníka, která se spustí, pokud bude paladin jednat proti svému morálnímu kodexu. Pokud se Přísaha poruší, např. zabitím nevinného, ztratí své schopnosti inspirované Přísahou a naopak získá temnější, jako je Ovládání nemrtvých (vyvolání nemrtvé bytosti, která bude bojovat za vás).
Všechny tři varianty budou mít samozřejmě i své jedinečné dialogy podle svých přesvědčení.

- Dle pravidel D&D byla zvýšena hranice úrovní na 5 a současně s tím přidána a vylepšena kouzla, schopnosti a akce, např. Přízrační strážci pro Kleriky, Protikouzlo pro Zaklínače, Spěch pro Kouzelníky a Čaroděje, ale i např. druhý útok či akci zdarma pro Barbary, Bojovníky, Paladiny či Hraničáře...
Novým kouzlem bude i Létání, díky němuž se budete moci výhodněji přesunovat na lepší pozice v boji.

- Tato aktualizace rovněž obsahuje jednu z nejžádanějších funkcí: přepracovaný systém reakcí. Systém reakcí označuje způsob, jakým mohou být určité bojové akce spuštěny různými bojovými okolnostmi. Například pokud máte připravené protikouzlo a nepřítel na vás sesílá kouzlo, hra se nyní může pozastavit a zeptat se, zda chcete použít protikouzlo k zablokování nepřátelského kouzla.

- Do tvorby postavy byly přidány nové ženské hlasy a "bezpohlavnost" postavy.

- Byly rozšířeny efekty bojových kamer o kritické zásahy, vyvolávání apod.

- Byly přepracovány popisky, některá tlačítka a funkce či indikátory komunikace postav dle komunity.

- Přepracována přirozenost hry: při hraní na nástroj, který neumíte, budete hrát falešně a selhávat... Zašpinění a očištění postav je ovlivněno i kouzly... Přidáno UI, ovlivňující zvířata a humanoidy a jejich jedinečnosti...

- Přidáno 53 nových kouzel, vlastností a schopností!

- Samozřejmě došlo i k různým vylepšením zvuků, osvětlení, odlesků aj, např. také došlo k odstranění podpory FXAA ve prospěch SMAA, TAA, DLSS, DLAA a FSR.

Můžete se podívat i na oficiální upoutávku hry - s CZ titulky!
Pozor! CZ titulky si musíte na YouTubu zapnout ikonkou v pravé dolní části menu.
Pro zobrazení tohoto obsahu potřebujeme váš souhlas s nastavením souborů cookie třetích stran.
Podrobnější informace naleznete na naší stránce o souborech cookie.


Jak to bude s překladem?
V současné chvíli máme přeloženo vše, kromě výše zmíněných nových řádků a bude potřeba provést úpravy změněných (resp. je přeložit znovu), takže něco přes 3.600 řádků.

Jakmile ale v srpnu vyjde finální celá hra, bude to znamenat nejspíše obrovský nárůst či změny textů. Určitě přibydou desítky tisíc řádků (2 nové akty + texty hratelných postav), mnoho stávajících bude zcela určitě zase nějak pozměněno...
Pro vysvětlení znovu pro ty, kteří to dříve nečetli - studio velkou část textů stávajícího 1. aktu (toho, co v něm není povoleno) nezveřejnilo v souboru, aby neunikl příběh hry - tj. např. texty příběhových postav. A navíc stále některé třídy nejsou hratelné (jejich texty rovněž nebyly v souboru přidány).

Takže vydání hry bude něco jako megapatch, který i do již přístupné části přidá spousty novinek, postav a především textů.
Jakmile se tím zpracujeme a vytvoříme si nový pracovní soubor, začne se s překladem, na který je velká většina překladatelů připravena. Mnozí pracují na jiných projektech, u jiných týmů apod. ale počítají s BG, takže po dokončení svých částí a závazků jinde se pustí do překladu... Pak už to bude záležet na jejich čase, trpělivosti a náladě.
Samozřejmě pak bude následovat testování, které zejména u této hry bude kvůli její geometricky astronomické variabilitě velmi složité, ale věřím, že to zvládneme.


V této chvíli máme rozpracován ještě projekt Destroy All Humans 2 - Reprobed, který se už ale pomalu blíží do finále... Nejspíše v průběhu ledna by mohl být venku.
Opět akorát podobně jako u Deathloopu - i přes velký zájem o hru se přihlásil jen jediný člověk na testování :(

Musíme jen doufat, že u BG to nebude se zájmem podobné...
 
Diky za pekny clanek.
Urcite se mnou pocitej na BG3, testovat zacnu mozna na jare mozna i driv dle casu :)
 
Super počteníčko,, díky za něj. (y)
Doufám, že i se mnou počítáš opět na testování, jakmile bude potřeba něco otestovat, napiš a já se na to vrhnu :)
 
Jsem to nevydržel a hru před pár měsíci zakoupil. Sice tomu po anglicku moc nerozumím, ale hra mi přijde skvělá. Každopádně se nemůžu dočkat až
hra vyjde a samozřejmě vašeho překladu. Příspěvek na kávu poslán. Díky za překlad. :)
 
Jako že tohle to terpve testovat bude největší noční můra ze všech (i o proti open wordu) .....už teď předem říkám že musíte být trpěliví protože ta hle hra bude potřebovat mnoho testeru a mnoho opakování :(


Vážně mně bude zajímat počet normostran taky a jak moc větší to bude o proti třeba DOS 2
 
Jako že tohle to terpve testovat bude největší noční můra ze všech (i o proti open wordu) .....už teď předem říkám že musíte být trpěliví protože ta hle hra bude potřebovat mnoho testeru a mnoho opakování :(


Vážně mně bude zajímat počet normostran taky a jak moc větší to bude o proti třeba DOS 2
Jakých mnoho testerů, Barbare? Ty na to přece máš svoji metodu. Alt+F4 to jistí a jedeš celou mapu znovu. :) Jsi zvyklý, ne? :D
 
Jako že tohle to terpve testovat bude největší noční můra ze všech (i o proti open wordu) .....už teď předem říkám že musíte být trpěliví protože ta hle hra bude potřebovat mnoho testeru a mnoho opakování :(


Vážně mně bude zajímat počet normostran taky a jak moc větší to bude o proti třeba DOS 2
No, tady je problém v tom, že variabilita hry je vážně obrovská - jak píšu - geometrickou řadou.
Nejen pohlaví, a např. rasa. Ale i tvá historie, kterou si vybíráš při tvorbě postavy, povolání, třída, podtřída, schopnosti, vlastnosti... atd. některé věci se navíc během hry mohou měnit. Samozřejmě je to i příběh. Když někde pomůžeš, chovají se k tobě jinak než když nepomůžeš. Ale pak to běží i dál - jak se k tobě chovala ta postava před tím...

Zatímco klasická RPGčka mají prostě příběh ve stylu vlakového nádraží - z jedné koleje možná na deset variant dle možností, takohle je jako strom - z jedné na minimálně pár stovek, a to nepřeháním.

I když se hra (stávající 1. akt) v testování projela dohromady cca 450x !!! - pořád se najdou kompletně neotestované hovory jen kvůli tomu, že ses vydal jinou trasou a udělal jiný úkol dříve než tamten apod.

Tohle protestovat bude skutečně strašné. Troufám si říct, že testování tady bude delší než překlad :D
 
Jako že tohle to terpve testovat bude největší noční můra ze všech (i o proti open wordu) .....už teď předem říkám že musíte být trpěliví protože ta hle hra bude potřebovat mnoho testeru a mnoho opakování :(


Vážně mně bude zajímat počet normostran taky a jak moc větší to bude o proti třeba DOS 2
Nešlo by od vývojářů získat (např. po vydání plné hry) kompletní strom dialogů s podmínkami které je spouští, aby testování bylo více systematické a nezůstávaly tam takto kompletně neotestované větve rozhovorů? Hádám že jen z textu se nedá často poznat co mu přesně předcházelo.
 
Jako že tohle to terpve testovat bude největší noční můra ze všech (i o proti open wordu) .....už teď předem říkám že musíte být trpěliví protože ta hle hra bude potřebovat mnoho testeru a mnoho opakování :(


Vážně mně bude zajímat počet normostran taky a jak moc větší to bude o proti třeba DOS 2
Nedá ani náhodou, protože ani nejdou za sebou. Strom, který popisuješ, by byla dobrá věc, ale ono to ani technicky nejde. Když si přečteš můj popis výše, tak by se to natolik roztůstalo a překřižovalo, že by z toho zblbnul i kdejakej genealog :D
U Larianu to mají řešené tak, že každý z programátorů valí svou část příběhu a tu ladí. Takže jsou tam pak některé texty i vícekrát (protože je použilo víc lidí v různých situacích)... např. "Odejdi" je tam asi 250x :D a liší se jim jen UID (kód, který říká kdy a kde se to objeví - my na to máme naše Xka).

Oficiální Larianský soubor je obrovský excel, roztříděný akorát na záložky typu postavy, předměty, kouzla apod. ale dialogy jsou tam dané stejně blbě. A navíc z tohoto souboru nelze spustit hru (nedokázali bychom to testovat).
Možná proto také ale např. u DOSu třeba Francouzi a Němci psali, jak je to blbě přeložené (protože jen tupě přeložili texty, ale nehráli hru :D ).
Ono hrát je taky potřeba, jinak podobně jako v původním Mass Effectu by se platilo titulkama atd. :D

Zkrátka a dobře - fungovalo by to u normální jednoduché hry, kde máš nějakou cestu s postupnou misí. Ale v otevřeném světě s miliardou (myšlenou skutečnou miliardou) možností je to nereálné.
 
Jako že tohle to terpve testovat bude největší noční můra ze všech (i o proti open wordu) .....už teď předem říkám že musíte být trpěliví protože ta hle hra bude potřebovat mnoho testeru a mnoho opakování :(


Vážně mně bude zajímat počet normostran taky a jak moc větší to bude o proti třeba DOS 2
Predátore,
kdyby jsi měl zájem, tak bych vám s testováním mohl pomoct, dej mi vědět, pokud budeš chtít mé nabídky využít, určitě se domluvíme. Rád pomůžu, mám šestý smysl na chyby. :)
 
Jako že tohle to terpve testovat bude největší noční můra ze všech (i o proti open wordu) .....už teď předem říkám že musíte být trpěliví protože ta hle hra bude potřebovat mnoho testeru a mnoho opakování :(


Vážně mně bude zajímat počet normostran taky a jak moc větší to bude o proti třeba DOS 2
zapálil si doutník tak schválně a tím nemířím na nikoho konkrétního kolik bude testeru realných a kolik jsem TESTER dejte mně ihned CZ at si zahraji ? :D

Jinak @Farflame tohle bohužel není DOS 1-2 :( Tady jak píše Predy tohle bude noční můra je tam moc variant a bude to chtít spoustu spolehlivých lidí....požádám i testery od Charlot, a klidně i od tebe...prostě lidi zkušené co znají.

Časy moje tipu one man show jsou už dávno v pr***.

Něco málo jsem o tom mluvil i zde
Pro zobrazení tohoto obsahu potřebujeme váš souhlas s nastavením souborů cookie třetích stran.
Podrobnější informace naleznete na naší stránce o souborech cookie.
 
Jako že tohle to terpve testovat bude největší noční můra ze všech (i o proti open wordu) .....už teď předem říkám že musíte být trpěliví protože ta hle hra bude potřebovat mnoho testeru a mnoho opakování :(


Vážně mně bude zajímat počet normostran taky a jak moc větší to bude o proti třeba DOS 2
Jenom jsem narážel na to, co jsi někde říkal, jak hru shodíš a jedeš znovu. :)
Ta rozvětvenost zní jako šílenost, jak to popisujete. Od nás se určitě zapojí @kloudici a možná se ozve i Weron nebo někdo jiný.

Hmm, pěkný prostor vám dali. Předpokládám, že ty adresy webů, které tam uváděli, mají od vás. Barbar tiskový mluvčí, prý "až se Michal uklidní... " :D
Akorát s těmi dabingy to úplně nevychytali, asi neznají skupinu Fénix. Stane se.
A co to vidím na konci, sekvence videí z několika našich češtin, dokonce stará legenda Drakensang ? To si u mě snad chtěli šplhnout. :) Škoda, že doteď jsem o tom videu nevěděl.
 
Jako že tohle to terpve testovat bude největší noční můra ze všech (i o proti open wordu) .....už teď předem říkám že musíte být trpěliví protože ta hle hra bude potřebovat mnoho testeru a mnoho opakování :(


Vážně mně bude zajímat počet normostran taky a jak moc větší to bude o proti třeba DOS 2
Jako bohužel smutná pravda, že sem shazoval koridovky s chekpointama kde nexistoval save nebo kde byli rozhodnuti tak si to shodil a ten save si ulozil bokem aby si ho pozdeji mohl nacist a neprepsal se ti :) (Namátakou Sekiro a jeho 5+- konců).

Hodně věci ted resim uz pres klasicke dualni nahravani..ale nevyresi ti to nikdy prave pripad viz výše. Pokdu teda nemas casu bamilion a tu hru nechces hrat xkrat po sobe celou :)

K tomu prostoru jen.....zvanili jsme hodinu :D Sestrihali to na pet minut :)
 
Jako že tohle to terpve testovat bude největší noční můra ze všech (i o proti open wordu) .....už teď předem říkám že musíte být trpěliví protože ta hle hra bude potřebovat mnoho testeru a mnoho opakování :(


Vážně mně bude zajímat počet normostran taky a jak moc větší to bude o proti třeba DOS 2
Jinak tví testeři jsou samozřejmě vítáni...s Kloudici jsem už spolupracoval je to dříč co umí a má můj respekt. Toho druhého neznám....mám v plánu požádat ještě pár týmu s kterými jsem pracoval o pomoc na tomhle pokud budou volní, prostě budu hledat prověřené lidi a až pak bych se obrátil na širší veřejnost. Ale je to i na @PredatorV :)
 
Jako že tohle to terpve testovat bude největší noční můra ze všech (i o proti open wordu) .....už teď předem říkám že musíte být trpěliví protože ta hle hra bude potřebovat mnoho testeru a mnoho opakování :(


Vážně mně bude zajímat počet normostran taky a jak moc větší to bude o proti třeba DOS 2
Díky za kompliment, bude mi ctí s tebou spolupracovat (y)
 
Jako že tohle to terpve testovat bude největší noční můra ze všech (i o proti open wordu) .....už teď předem říkám že musíte být trpěliví protože ta hle hra bude potřebovat mnoho testeru a mnoho opakování :(


Vážně mně bude zajímat počet normostran taky a jak moc větší to bude o proti třeba DOS 2
jo, s kloudici už se známe ;)
My sami máme hodně lidí, co se na to třepe... ale každý další bude vítaný.
Tady nebude jen Alfa a Beta, ale prostě víc vln ve víc lidech :)
 
Jako že tohle to terpve testovat bude největší noční můra ze všech (i o proti open wordu) .....už teď předem říkám že musíte být trpěliví protože ta hle hra bude potřebovat mnoho testeru a mnoho opakování :(


Vážně mně bude zajímat počet normostran taky a jak moc větší to bude o proti třeba DOS 2
Z hodiny sestřih na pět minut - tak to vyznívá jinak. Mohli omezit řeči kolegů, kteří toho nakecají dost na svém vlastním kanále, nebo Ženíška, který mluvil to samé jinde, a radši dát prostor vám no. :)
Jinak Weron je velmi dobrý tester, podobně jako @kloudici. Ale nevím, jestli mu do toho Balduru bude chtít. Musí se pak rozhodnout sám.
 
Jako že tohle to terpve testovat bude největší noční můra ze všech (i o proti open wordu) .....už teď předem říkám že musíte být trpěliví protože ta hle hra bude potřebovat mnoho testeru a mnoho opakování :(


Vážně mně bude zajímat počet normostran taky a jak moc větší to bude o proti třeba DOS 2
taby se opravdu pojedou vlny...a sice je tma hodne lidi taky to prodje sitem. Tedy ti co se osvedcili ( I tak jich je hodně ne že neú) ale těch vln musíme udělat opravdu hodně :)
 
Pokud to půjde, rád se zapojím do testování. Tohle bude hustý.
 
Ahoj, taky se rád přidám, pomáhal jsem už s BG2 Adamovi v "mládí". Teď je času míň, ale tohle je srdcovka, takže moc rád pomůžu. Jinak mě to vykoplo a byl jsem dost dlouho mimo, ale dělal jsem tady i na PoE. Takže pokud by jste měli zájem, dejte prosím vědět. Každopádně ať se daří a díky :)
 
Testování se bude řešit až pokročí překlad finálky - tj. někdy na podzim.
Pak to - zahájení testování - bude rozhodně zde v Hlášení a testeři, kteří můžou nějak doložit "praxi" (od jiných týmů apod. - tj. nějaký důkaz, že to nejsou jen nováčci co se registrují kvůli CZ). se budou moct hlásit...

@KKA49 - ty jsi dělal pokud si vzpomínám PoE 1 a s námi trochu AoW3... Co máš dalšího nevím, ale rozhodně jsi tím aspoň ověřený :)

Ale bude potřeba pak sledovat Hlášení a číhat na "výzvu" :)
 
Jasný, pohlídám si to :) A jinak si to pamatuješ dobře, hlavně teda to PoE, tam jsem překládal kouzla a dovednosti a pak testoval.
 
Back
Top