• Vítejte, pokud zde hledáte překlady, všechny dostupné jsou k dispozici přes záložku Překlady. Pro stažení překladu či prohlížení fóra není potřeba se registrovat! Pokud se chcete i přes to registrovat, přečtěty si FAQ co vám registrace nabízí a jak postupovat.
Rozhovor 

Překlad vyzpovídaného Swena Vincke, nejen o Original Sin 2

Farflame už toho má na kontě se svým týmem také pěknou řádku a jeho překlady naleznete také v naší databázi, kdy je jich tu k nalezení celkem sedm.

Jak nedávno probíhala soutěž na téma Divinity: OS, poslal mi Farflame odkaz na svůj článek, který sestavil a přeložil z různých zdrojů, a kde se mimo jiné vcelku slušně rozpovídal Swen Vincke, šéf Larianu, co ho vedlo k tomu, aby se stal nezávislým na vydavatelích, o vývoji Original Sin 2, anebo o rozdílech mezi americkým a evropským trhem.

Jsem tak trochu rád, že jsem tento text zapomněl přiložit do článku se shrnutím soutěže, protože by tam zřejmě zapadl a to si rozhodně nezaslouží. Užijte si tedy sobotu s pohodovým čtením, třeba jako relax po obědě, nebo před sledováním Re-play.

Úryvek z úvodu článku:
Co se vám vybaví, když se řekne "nezávislí vývojáři z Evropy, oblíbení u fanoušků a proslavení jednou RPG sérií"? CD Projekt? To možná také, ale já mám na mysli studio, které sídlí v belgickém Gentu a jmenuje se Larian Studios. Po svém osamostatnění vytvořilo Divinity: Original Sin (družinové RPG), Divinity: Dragon Commander (mix tahovky/RTS), vylepšenou edici D:oops:S Extended Edition a nyní kutí Divinity: Original Sin 2. Být nezávislým nelze bez financí a bez správné motivace. To první horkotěžko získali (viz první dvě otázky níže), to druhé jim dodaly zážitky s jejich bývalými a dalšími vydavateli, které vyústily v rozhodnutí začít jinak a tentokrát samostatně.

Když své rozhodnutí šéf Larianu Swen Vincke (na fotce) vysvětloval a popisoval své zkušenosti (mimochodem podobně mluvil i Dan Vávra), byl to signál pro mě, že takový materiál si zaslouží přeložit. Původně se objevil na webu TopCD, ale ten už nefunguje a část textu byla zastaralá, tak jsem sestavil nový, delší článek např. o tom, jak se posuzují koncepty a návrhy v Larianu, co pokládá Swen v RPG za důležité, o tvorbě v USA a Evropě, zážitcích s vydavateli ap. Žádné prefabrikované PR, ale názory zkušeného vývojáře. Jde o kompilaci otázek a odpovědí z několika novějších interview, čili i když spadá do kategorie "rozhovor", fakticky se nikdy neodehrál. :) Což je fajn způsob, jak na něj nalákat lidi. :)

Osamostatnění Larianu
1. Stali jste se nezávislí na vydavatelích. To je poměrně odvážný krok. Jak jste dospěli k tomuto rozhodnutí?

To je dlouhý příběh. Chtěli jsme to udělat už dávno, asi od roku 2002, kdy jsme vydali první Divinity přes vydavatele CDV. Tehdy jsem ke svému zděšení zjistil, že jsme kvůli podmínkám smlouvy na hře nic nevydělali, přestože se prodávala poměrně dobře. Poté následoval dlouhý boj o změnu každé další smlouvy, kterou jsme podepsali, ve snaze získat trochu větší procenta výdělku. K tomuto boji mě inspirovaly schůzky s velkými vydavateli, kde mi bylo řečeno, že "nikdo nechce hrát fantasy RPG" ap. Suma sumárum - stalo se, že jsme začali uzavírat smlouvy s malými lokálními distributory. Např. jsme se zeptali vydavatele: "Máte kancelář v Singapuru?" A oni odpověděli: "Ne, ale máme výborného obchodního partnera.". A my jsme je kontaktovali. Postupně jsme poznali lépe distribuční síť a uzavřeli smlouvy, které nám umožnily si vytvořit rezervy. A tak jsme dosáhli bodu, kdy byly naše rezervy tak velké, že už jsme nepotřebovali celosvětového vydavatele.

(Doplnění - v roce 2015 Swen přiznal, že se studio zadlužilo a mělo problémy se splácením, takže ty finanční rezervy, které zpočátku vypadaly nadějně, zase tak velké nebyly.)

A mnohem více si můžete přečíst na stránkách Farflamea.
 
  • To se mi líbí
Reactions: Farflame

Farflame

Překladatel
Člen
Díky za zveřejnění. Swen toho za ty roky vykecal opravdu dost. Z toho, co jsem četl, to bylo takové "best of". :)
U sebe mezi články toho mám víc, ale když pominu třeba Fallout nebo R3, tak se to většinou týká spíš méně známých (ale zajímavých) her.
http://www.mujweb.cz/farflame/clanky.htm
 

R4ynor

Člen
Taky bych rád doporučil Farflamův web. Zajímavé články na volnou chvíli. A taky jsem díky jeho češtině narazil na skvělou hru Drakensang.
 

Farflame

Překladatel
Člen
R4ynor: Drakensang je opravdu výborný. Takže ty nehraješ jenom adventury, ale i RPG? (a tipuju, že i RTS :wink: )
 
Top