Memoria

Překlad jedné z nejlepších adventur posledních let

ČEŠTINA v.1.01 KE STAŽENÍ - funguje na Steamu a DVD verzi. Na GOGu nefunguje. V 1.01 je několik oprav, např. nesoulad mezi textem a dabingem (přímo v anglickém textu). Instalátor je velký, protože obsahuje videa s českými titulky.
- Občas se vám místo názvu věci objeví ??? - to není chyba překladu, ale jakási "neznámá věc". Tak to udělali autoři hry.
- V okně uložených pozic se objevují slova "Autosave" a "Quicksave". Nejsou součástí textů, proto jsme je nemohli přeložit.
Čeština pro první díl Chains of Satinav - čeština do jedničky, kterou vytvořili kolegové z týmu ADV Dream. My jsme kvůli vytížení jedničku dělat nemohli, tak jsme si vybrali pouze Memorii, protože je lepší a více využívá lore světa TDE/DSA. Objevuje se v ní například událost, která je v Drakensangu zmíněna v jedné knize (bonusové knize, která je pouze v naší češtině).
Rozhovor o tvorbě adventur - zajímavý obsáhlý rozhovor o problémech adventur, jejich tvorbě a skvělé adventuře Tormentum.
Názvosloví - zachováváme názvosloví, jaké jsme vytvořili pro RPG Drakensang.
Oprava chyb - i když angličtina Memorie dopadla mnohem lépe než u Drakensangu nebo Risenu 3, autorům uniklo několik chyb (naštěstí nepodstatných, nemusíte na ně narazit), kde se rozcházel text a dabing. Někdy byl správně dabing a jindy zase text.
Technické potíže - vytažení textů probíhalo poměrně hladce, horší to bylo s implementací, protože jsme párkrát narazili na problém, který nám znemožňoval hru spustit. Na konci jsem si dělal legraci, že po našich zásazích hra stále ještě funguje. Nepříjemná byla také nepřehledná struktura dat, texty byly rozházené a bylo snadné udělat chybu nebo opominout přeložit nějakou větu.
Typ hry - fantasy adventura, 2 zdánlivě nesouvisející ale propojené příběhy, 2 hratelní hrdinové (ptáčník Geron a princezna Sadja), výborné dialogy a postavy, nápadité hádanky, využití kouzel v úkolech, hodnocení 7-9/10 (recenze L.Jiříkové).
Vzkazy pro nás - vzkazy nám můžete psát na fórum Prekladyher.eu.


    Shrnutí událostí z Chains of Satinav

 - Memoria má sice svůj vlastní, samostatný příběh, ale navazuje na Chains of Satinav, takže pokud jste první díl nehráli, může se vám hodit toto uvedení do děje. Obě hry začínají v království Andergast, o kterém jste mohli slyšet v Drakensangu (pochází odtamtud mág Jost). Je známé svou magickou akademií (sídlí v hlavním městě Andergastu), dodržováním různých tradic a nedůvěrou k cizincům, ale to není jádro našeho příběhu. Před lety království strašil zlými vizemi podivínský mudrc a než skončil z rozkazu krále na hranici, označil malého Gerona, budoucího hlavního hrdinu, za nositele neštěstí. Geron vyrostl a stal se ptáčníkem, ale nikdy se nezbavil stigmatu vyděděnce, na kterém ulpěla zlá předpověď. Zvlášť v zemi plné pověrčivých a nedůvěřivých lidí se mu nežilo vůbec snadno. Někteří sousedi se mu vyhýbali, jiní dokonce vysmívali. Možnost očistit své jméno se Geronovi naskytla ve chvíli, kdy se začaly zjevovat hejna agresivních vran, které ve dne útočily a v noci lidi strašily ve snech. Zatímco si poddaní šuškali, že se věštcův duch vrátil, aby se pomstil celému Andergastu, Geron přijal úkol vypravit se za hranice země a odhalit zlo, se kterým si nikdo nevěděl rady.
 - Na své pouti potká zvídavou vílu Nuri pocházející z jiného, féerického světa plného divů a magie. Ta se přidá ke Geronovi a hraje pak důležitou roli v příběhu.
 - SPOILER z konce jedničky - ve finále se sice Geronovi podaří zlo porazit, ale Nuri z toho nevyjde dobře, ztratí totiž svou původní vílí podobu. KONEC SPOILERU

    Začátek Memorie

 - Memoria navazuje nedlouho poté, co se Geron vrátí domů do Andergastu. Jedna věc, která ho stále trápí, je "událost", která se přihodila víle Nuri. Má velkou motivaci tuto věc napravit, a tak když se dozví, že v lese u města se utábořil tulamidský obchodník Fahi, vydává se ho hledat. Fahi pochází z daleké země a má něco, co by Geronovi mohlo pomoci. Jenže to nebude tak jednoduché, jak se zdá. Geron se záhy dozvídá velice zvláštní příběh jedné odhodlané tulamidské princezny jménem Sadja a netuší, do čeho se to vlastně zaplétá...
 - Víc prozrazovat nebudu, protože bych vás připravil o skvělý zamotaný příběh, který si myslím, že patří mezi nejlepší herní příběhy vůbec (alespoň v posledních letech rozhodně). Memoria sleduje obě dějové linie, jednu s Geronem a druhou se Sadjou, které spějí k velkému finále. Zahrajte si hru!



Autoři: Farflame a jeho tým    /   Úvodní stránka  /  Farflamovy češtiny  /  Videa  /  Články a rozhovory   /