• Vítejte, pokud zde hledáte překlady, všechny dostupné jsou k dispozici přes záložku Překlady. Pro stažení překladu či prohlížení fóra není potřeba se registrovat! Pokud se chcete i přes to registrovat, přečtěty si FAQ co vám registrace nabízí a jak postupovat.

Novinky

Novinky, články, soutěže rozhovory a další informace ze světa překladů a her.
Tým Charlottiny češtiny přeje všem krásné Vánoce a šťastný Nový rok 2021. Jako dárek k Vánocům od nás najdete pod stromečkem překlad tolik očekávané hry Vampyr a u hry The Council je poslední díl celé skládačky (epizoda 5) nyní ve fázi testování. Loni v tomto čase se začal formovat tým Charlottiny češtiny. Při hře Council se ke mě jako první přidal Iowerth (korektor a tester). Vzápětí se přidal Morfeus.. ,Char a Shodan jako testeři. Poté přišel na pomoc Prcek (korektor), Medvěd (tester) a...
4. Hlášení o Baldurs Gate 3 je tady Překlad hry Baldurs Gate 3 se konečně dostal za magickou polovinu - v současné chvíli je to 53 % (23 % test). Překlad se teď trošku zadrhává především z důvodů dobové situace - Corony. Překladatelé mají méně času a více problémů, a do toho ještě Vánoce. Známe to všichni... Přesto ale stále zdárně pokračujeme kupředu. Pečliví fanoušci jistě zaznamenali, že před pár dny vyšel další patch - číslo 3. Tento patch se svou velikostí téměř 5 GB byl největší a...
Budoucnost našeho světa je o poznání temnější, než bychom se vůbec odvážili představit. Nejprve lidstvo zdecimoval Nanophage – digitální mor postihující lidi s kybernetickými implantáty, jenž si na své konto během krátké doby připsal tisíce obětí. A pak přišla Válka. Ta svět oslabila natolik, že nezbyl nikdo, kdo by se postavil do jeho čela. Této zoufalé situace pak využily nadnárodní korporace, které převzaly kontrolu a začaly si budovat svá vlastní, morálně pokroucená impéria. Vy se...
Řítí se na nás očekávaný žhavý hit Assassin's Creed Valhalla a my jsme pro fanoušky AC, a zejména fanoušky češtin, připravili velké info video o Valhalle. Najdete v něm souhrn informací jednak o chystané češtině a také o různých aspektech hry - asasínských schopnostech, příběhu, výstavbě osady, nájezdech, vybavení a herních lokacích. Něco o tom už určitě víte, ale takový souhrn různých detailů neuškodí, možná se dozvíte i něco nového. Pár novější detailů jsem doplnil ještě do titulků -...
3. Hlášení o Baldurs Gate 3 je zde. Je to teprve měsíc, co tato hra - Baldurs Gate 3 - vyšla, a už máme třetinu hry přeloženou. Popravdě už více než třetinu. Není to vtip - jde o skvělou práci celého týmu, který je v této chvíli obrovský. Jak bylo v dřívějších Hlášeních zmiňováno (odkazy najdete v profilu hry) - tato hra láká každého. A tak v této chvíli aktivně překládá 29 překladatelů, plus 5 překladatelů hrajících a překládajících přímo ve hře (v rámci Projektu). Díky tomu tak už máme...
Začíná se na překladu hry Beyond Steel Sky. Hra která navazuje na adventuru Beneath a Steel Sky z roku 1994. Za hrou stojí Charles Cecil, scénárista celého Broken Swordu a Dave Gibbons, excelentní komixový ilustrátor, co má na svědomí například Strážci/Watchmen, Hellblazer, Dredd atd. Po dlouhých 26. letech od původní hry nám autor nabídne přímé pokračování. Dostaneme do vínku originální svět k prozkoumávání, excelentní scénář, podtržený skvělými rozhovory a hratelností, která na míle...
Mirror's Edge Catalyst - cyberpunkové překvapení v češtině Kdybyste se dnes zeptali, jakou cyberpunkovou pecku chtějí mít nejradši v češtině, odpověď by zněla jasně - CP 2077. Troufnu si ale říct, že před nějakými třemi lety by odpověď zněla jinak - Mirror's Edge Catalyst. Očekávané pokračování (vlastně prequel) poměrně velkého hitu Mirror's Edge, co vyšlo jako na potvoru bez lokalizace! Jednička totiž přeložena byla, ale dvojka doplatila na to, že EA s češtinami skončilo, a navíc běží na...
2. Hlášení o Baldurs Gate 3 je zde a přináší dlouho očekávaná upřesnění. V 1. Hlášení BG jsme popsali vše, co bylo známé o Předběžném přístupu (Early Access) do této hry, vč. daných omezení i očekávání či systémových požadavků. Nově tu máme pár dalších poznatků: Hned na začátek - ano, ve hře můžete postavu svést - "dostat až do postele"! Ovlivní to i vaše texty. Není vyžadována znalost her BG1 a 2. Hra vše vysvětluje. Pokud jste předchozí hry hráli, budete si pouze lépe připomínat události...
Je to něco přes pět let co tu ode mě víceméně pravidelně vznikali bleskovky informující o nových překladech a procesů kolem nich. Měl jsem tu možnost, spolupracovat s ambiciózními překladateli, kteří mě samotného motivovali vyzkoušet v životě věci, na které jsem lidově řečeno, neměl koule. Nicméně, o skutečnosti, že je na čase předat žezlo uvažuji už delší dobu, ale ještě jsem se rozhodl počkat, když se portál po letech začal měnit. Doufal jsem, že zde nastanou změny, které moji motivaci...
Rádi vám oznamujeme, že hra je celá přeložena a po korekcích. Pracuje se na testu, který zabere hodně času, hlavně kvůli vyhledávání chyb ženského a mužského oslovení, vykání, tykání a větným nesrovnalostem. Sám překlad hry Vampyre měl divokou cestu jako cválající kůň v horském průsmyku, kdy se nevědělo, zda zdechne, uteče nebo se doplazí k vytouženému cíli. A jak vidíte, nakonec s hlavou vztyčenou, se řítí k cíli. Prvním překladatelem a nadšencem, který se zhostil této velké RPG hry, byl...
Kdyby mi někdo v minulosti řekl, že budu psát článek na překlad původně exkluzivní hry pro Playstation 4, řekl bych mu, že je blázen. A hele, v pekle už nejspíš bude pěkná kosa, když se právě tohle nyní děje. A o to víc se dost možná ochladí, protože dosavadní spekulace naopak znějí ve smyslu, že tímto to ani zdaleka nemusí skončit. Jaké další exkluzivity se na PC ještě dostanou, jestli starší nebo novější si budeme muset počkat, ale minimálně nás ještě asi pár překvapení čeká. Nicméně...
Již brzy, a sice 30. září, oficiálně začne "Early Access" - čili Předběžný přístup pro hru Baldurs Gate 3. O co vlastně jde? Early Access (dále jen EA) je vlastně jakási velmi omezená "betaverze" hry ve vývoji, která se bude neustále ladit, vychytávat apod. Pro studio je to skvělé v tom, že hráči jim nahlásí mnoho chyb, nevyvážeností apod. a studio může hru vyladit. A často i rozšířit o věci - novinky - které sami hráči navrhnou. EA verze má automatické sběry a odesílání dat (pokud vám hra...
Po 15ti letech jsme se na výročí dočkali krásně zpracovaného remaku akční hry Destroy All Humans. Navíc konečně poprvé pro PC. A o jeden den méně než za měsíc se dočkáváte i jejího českého překladu! Tato hra byla menší, jen 4 tisíce řádků, 161 NS textů. Hra je skvěle zpracována... koneckonců jde ve většině textur jen o remake. Má sice určitým způsobem daný příběh, ale je docela napínavý a navíc i humorný. Akorát konec - poslední mise - je poněkud přehnaně obtížnější. Přesto si tato malá...
Nesporně jednou z neúspěšnějších zombie sérií, kterou už přes deset let můžeme vídat na televizních obrazovkách je The Waling Dead, který nám přinesl mnoho intenzivní zábavy, s místy brutálními zvraty a tak je i přes mírné vyčerpání, kterým v posledních sériích seriál trpí, těžké jej opustit. Člověk nějak doufá, že ještě přijde další zvrat, který když už nenakopne, tak aspoň dovede do epického konce. Není tak divu, že vedle hlavního seriálu vznikl i jeho spin-off v podobě Fear The Walking...
Hitman, neboli Agent 47, je s námi tento rok už téměř 20 let, kdy se tahle série na trhu zprvu primárně určeném pro PC objevuje. V roce 2016 se dočkala série dalšího pokračování, které na sebe upozornilo myšlenkou, že bude rozčleněno na jednotlivé epizody, které přinesou vždy jednu sadu misí v konkrétní oblasti, které zde budou šité přímo na míru prostředí a bude jim kladena maximální pozornost. Zprvu skepticky přijatá informace, která v mnohých zbuzovala spíše podezření, že se budou autoři...
Ve většině strategií, které jsem za svá léta potkal, jsem si nemohl nevšimnout, že pravěk byl povětšinou pojatý pouze jako odrazový můstek pro začátek hry, ale nikdo v podstatě neměl zájem se tu moc zdržovat. Zůstalo tedy u pouhého, vytěž kámen, seber bylinky, postav budovu A, B, namnož dělníky, osadníky, a šup kliknout na tlačítko pro přechod do nové éry. Člověk se v tomto období zdržel sotva pár minut a šup dál. Nejspíš i tvůrci DOM vnímali tuhle smutnou skutečnost a tak k tématu...
Jako v This War of Mine, se zde dostanete do situace, která se zdá být pro partu přeživších beznadějná, ale pod heslem naděje umírá poslední, se pokusíte celou situaci zvrátit a přežít za každou cenu. Ovšem cesta k přežití nebude nic snadného. Si to shrňme. Skupina devíti osob, přežije vlakovou havárii kdesi uprostřed Sibiřských plání. Hra vám z oněch devíti vylosuje čtyři. Čtyři přeživší, kteří mají každý svou vlastní unikátní osobnost, vlastní unikátní politické smýšlení a zastává jiný...
Za zhruba dva měsíce to bude rok, co na portálu začal publikovat své překlady @Mayki, jenž se zaměřuje převážně na žánr hororu a temných sci-fi, povětšinou zaměřených na vyprávění příběhu, kdy by se jednotlivé hry dali zařadit do oblasti interaktivních románů, jež dohrajete za pár hodin. Nyní máte, již po druhé, možnost přičinit se projevením zájmu a vybrat si, který z jeho překladů bude jubilejní desátý. A že na výběr jsou zase vcelku zajímavé kousky, které by vám mohli ozvláštnit dlouhý...
Adventury dokážou mít opravu velký záběr a kreativitě se meze skutečně nekladou. Dokonalým příkladem je tu dnešní zástupce kterému se rozhodl vytvořit překlad @Kwej. Ve hře Manual Samuel, se dostáváte do role hybatele nesvéprávného Samuela u kterého doslova přebíráte zodpovědnost za jeho schopnost přežít následující dny. Není to jen o tom, že mu řeknete, teď se najez, teď vymoč, přebíráte kontrolu nad každou jednotlivou částí jeho těla. Ted za něj hýbete rukami, nohami, mrkáte, dýcháte. Do...
Trochu starší, ale na svou dobu celkem kvalitní westernová záležitost, kde se vydáváte po smrti otce vyřešit jeho poslední přání se dočkalo revitalizace češtiny, kterou pro vás připravil zdejší překladatel @Ctihy. Zavzpomínat tak můžete ve verzi GoG i Steam, pro kterou by překlad měl fungovat. Ideálně kdyby se někomu chtělo funkčnost Steam verze potvrdit, byla by to vítaná infomace. Vydejte se s Coltonem Whitem na dobrodružství, které ve své době chtělo konkurovat GTA Vice City. Mělo...
Nedávno jsem se vydal do her, které měli v době vydání značné komplikace zaujmout stále náročnější hráče svou kvalitou, obsahem a stali se takovým etalonem nesplněných očekávání, který do té doby neměl obdoby. Odstartovala to nechvalně proslulá kampaň No Man's Sky, která explodovala jako pytel se střelným prachem a na velmi podobné vlně se svezl i Fallout 76. Obě hry však mají za sebou několik let vývoje a tak bylo zajímavé zjistit, v jakém stavu se dnes nacházejí? No Man's Sky udělalo...
Ještě dnes mi v hlavě rezonuje zážitek z hraní Shadow Tactics, což byl po všech směrech výborný taktický počin. Každý charakter měl specifické vlastnosti, které si byli v použití podobné, ale provedení bylo přímo šité na míru charakteru. Kráska zabíjela jehlou, kamuflovala se za služebnou, Samuraj zabíjel Katanou, unesl dvě mrtvoly na ráz a když chtěl někoho vylákat svým směrem, hodil mu tam pálenku. Mimimi studio tady odvedlo opravdu skvělý kus práce, který se odrazil v celkovém zážitku...
Trochu starší, ale stále výborný titul, který vás vezme na dobrodružnou výpravu mezi japonské samuraje, kde bitvy probíhají se vší ctí a s velkým důrazem na koordinovaný postup všech vám svěřených charakterů. Těchto her, které se netají velkou inspirací ve svých předchůdcích jako Commandos, je na trhu jako šafránu. Když vyšlo Shadow Tactics od Mimimi Games bylo to jako blesk z čistého nebe, ale až na pár drobností nešlo titulu prakticky nic vytknout. Rozlehlé mapy, nijak zvlášť šokující...
Bylo období kdy se pod hlavičkou LucasArts vyprodukovalo obrovské množství dnes již ikonických click-and-point adventur, které se vyznačovali především svérázným humorem a kreslenou grafikou. Překladatel @patrikspacek se zaměřuje na tyto kousky a přináší češtinu všem, kteří by chtěli na tyto časy nejen zavzpomínat, ale i třeba udělat si výpravnou sondu do historie. The Dig, je výjimkou v nastoleném směru, protože zatím co všechny adventury se zabývali vtipem odlehčenými tématy, tady se...
Czech Original Translation Tým, který vede @PredatorV, se v poslední době nejen rozrostl, ale vyvinul si i mechanismy, které na základě dosavadních zkušeností implementují do probíhajících překladů. Jako jeden ze zářných příkladů, kde se implementace zadařila můžeme uvést třeba překlad XCOM 2: Oddíl Chiméra, který se díky tomu dokončil v rekordním čase. Jak se postupně techniky vyvíjí, tým se může soustředit na podstatné a třeba povětšinou neřešit duplicity. Překlady, které si tedy vyberou...
Top